کد خبر: 154853
A

زلنسکی: برای حمله متقابل به زمان بیشتری نیاز است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای که امروز پنجشنبه منتشر شد، گفت، اوکراین تا رسیدن خودروهای زرهی بیشتر غربی از انجام عملیات مورد انتظار متقابل خود برای بازپس گیری سرزمینهای تحت اشغال روسیه خودداری می‌کند.

زلنسکی: برای حمله متقابل به زمان بیشتری نیاز است

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از رویترز، زلنسکی در مصاحبه با شبکه‌های تلویزیونی اروپایی گفت: «ما هنوز به زمان بیشتری نیاز داریم».

نیروهای اوکراینی قبلاً تجهیزات کافی از متحدان غربی دریافت کرده بودند، اما برخی از خودروهای زرهی وعده داده شده هنوز به دست اوکراین نرسیده‌اند.

او گفت که صبر کردن برای آنها باعث کاهش تلفات می‌شود: «با آنچه داریم می‌توانیم جلو برویم و موفق باشیم. اما ما افراد زیادی را از دست می‌دهیم. فکر می‌کنم این غیرقابل قبول است.»

جنگ در اوکراین در نقطه عطفی قرار دارد و کی‌یف آماده است تا پس از شش ماه دفاع از نیروهای خود، حملات متقابل جدید خود را آغاز کند، در حالی که روسیه یک حمله زمستانی عظیم را انجام داد که نتوانست قلمرو قابل توجهی را تصرف کند.

متحدان غربی صدها تانک و خودروی زرهی را برای ضد حمله به اوکراین فرستاده‌اند و هزاران سرباز اوکراینی را در خارج از کشور آموزش داده‌اند. هدف اصلی مسکو برای ماه‌ها، شهر کوچک باخموت در شرق اوکراین بوده است که به تصرف آن نزدیک شده است، اما پس از ماه‌ها نبرد خونین‌، نتوانسته این امر را تکمیل کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر