کد خبر: 103894
A

ابراهیمی: هنر خانه‌داری همچون فلز مس است که با نیت به طلا تبدیل می‌شود/ اسلام به زنان لطف کرده که مسئولیت امرار معاش خانواده روی دوش آنها نیست

ابراهیمی گفت: بر خلاف برخی خانم‌ها که نسبت به حقوق و وظایف زن و مرد به اسلام معترضند، اتفاقاً من همیشه خدا را شاکرم که بار مسئولیت امرار معاش خانواده بر گردن من نیست و این در واقع لطف و توجهی است که اسلام به بانوان کرده است.

ابراهیمی: هنر خانه‌داری همچون فلز مس است که با نیت به طلا تبدیل می‌شود/ اسلام به زنان لطف کرده که مسئولیت امرار معاش خانواده روی دوش آنها نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ ابراهیمی، کارشناس ارشد الهیات و عضو خانوادۀ ایثارگران در گفت وگو با وب سایت رجانیوز درباره هنر خانه داری زنان می گوید:

من با وجود موقعیت‌های شغلی که برایم فراهم بود، خانه‌داری را انتخاب کردم و بیشتر بر امور مربوط به خانه و خانواده تمرکز کردم که به خصوص در دوران حاضر کار بسیار سختی است. الان خیلی‌ها به من انتقاد می‌کنند که ماندن در خانه و انجام مسئولیت‌های مربوط به خانه و خانواده را انتخاب کردم. اما من چون این مسئولیت‌ها را وظیفۀ اصلی خود می‌دانم، از انجام آن هم لذت می‌برم.

می‌گویند بسیاری از الهاماتی که به بانوامین (که به عقیدۀ من یکی از بانوان برجستۀ تاریخ است) ‌شده، هنگامی بوده که ایشان مشغول امور خانه‌داری بودند.

خانه‌داری مانند بسیاری از فعالیت‌های دیگر همچون فلز مس است که با نیت تقرب به خداوند به طلا تبدیل می‌شود. بر خلاف برخی خانم‌ها که نسبت به حقوق و وظایف زن و مرد به اسلام معترضند، اتفاقاً من همیشه خدا را شاکرم که بار مسئولیت امرار معاش خانواده بر گردن من نیست و این در واقع لطف و توجهی است که اسلام به بانوان کرده است.

البته در برخی خانواده‌ها واقعاً خانم مجبور است که برای کمک به اقتصاد خانواده شاغل باشد. اما در بسیاری از موارد هم شاید این اجبار بیرونی وجود نداشته باشد و انتخاب خود خانم آن باشد که شاغل باشد.

شاید در اطرافمان می‌بینیم که برخی خانم‌ها از جمله خانم‌های خانه‌دار، درگیر نوعی رخوت و افسردگی هستند. افسردگی یک خانم خانه‌دار به نظر من می‌تواند یا ناشی از آن باشد که خانم کار خود را دست کم می‌گیرد و ارزشی برای آن قائل نیست، یا این‌که به امور مربوط به خانه نگاهی علمی ندارد.

به عقیدۀ من یک خانم خانه‌دار باید اول جایگاه رفیع خود را بشناسد و کار خود را دست کم نگیرد، دوماً باید به وظایف و مسئولیت‌های اصلی خود آگاه باشد و در نهایت نیز درصدد کسب علوم مورد نیاز برای انجام این وظایف برآید؛ از جمله: علم تغذیه، برنامه‌ریزی و مدیریت زمان، مدیریت استرس، تعامل و ارتباطات، روان‌شناسی کودک،... .

به عقیدۀ من، یک بانو نشاط وصف‌ناپذیری را در گروی انجام صحیح مسئولیت‌های خود به دست می‌آورد و اگر امور مربوط به خانه را به خاطر رضای خداوند انجام دهد، هیچ‌گاه ملول و افسرده نمی‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر