کد خبر: 104102
A

ورود خودروهای شخصی به شمال ممنوع شد/ مسافرت با اتوبوس، قطار و هواپیما به استان برقرار است

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه طبق آخرین ابلاغیه های وزارت بهداشت محدودیت سفر به استان های شمالی همچنان برقرار است، گفت: خودروهای شخصی امکان سفر به استان های شمالی را ندارند.

ورود خودروهای شخصی به شمال ممنوع شد/ مسافرت با اتوبوس، قطار و هواپیما به استان برقرار است

به گزارش دیده بان ایران؛ معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه طبق آخرین ابلاغیه های وزارت بهداشت محدودیت سفر به استان های شمالی همچنان برقرار است، گفت: خودروهای شخصی امکان سفر به استان های شمالی را ندارند.

 

دکتر آبتین حیدرزاده با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: روند بیماری در استان ثابت بوده و طی شبانه روز گذشته ۷۰ بیمار جدید را بستری کردیم.

 

 

حیدرزاده، با بیان اینکه طبق آخرین ابلاغیه های وزارت بهداشت محدودیت سفر به استان های شمالی همچنان برقرار است، گفت: خودروهای شخصی امکان سفر به استان های شمالی را ندارند، اما وسائل نقلیه عمومی می توانند سفر کنند، زیرا امکان کنترل مسافران از نظر وسیله نقلیه و محل اسکان وجود دارد.

 

وی با اشاره به چگونگی مسافرت با تورهای مسافرتی، تصریح کرد: مسافرت با اتوبوس، قطار و هواپیما به استان برقرار است و مسافران می توانند در هتل ها و مراکز مشخص اسکان پیدا کنند و لذا دانشگاه علوم پزشکی استان از رفتارهای بهداشتی مسافران در تورها با خبر است.

 

معاون علوم پزشکی گیلان، نگرانی ها از سفرهای نوروزی را بیشتر متوجه خودروهای شخصی دانست و تصریح کرد: در جریان سفر با خودروی شخصی خطر کمتری سرنشینان را تهدید می کند و احتمال انتقال بیماری در طول سفر کمتر است، در حالی که در وسیله نقلیه عمومی تعدادی از افراد در یک هوای بسته تنفس می کنند و بیشتر در معرض انتقال ویروس قرار دارند، اما تبعات سفر با وسیله نقلیه عمومی قابل کنترل بوده و افراد در قالب تور قابل رهگیری هستند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر