کد خبر: 107274
A

حجت نظری: امیدوارم روند رسیدگی به تخلفات مدیران دوره گذشته شهرداری سرعت بگیرد

عضو شورای شهر تهران گفت:‌روند رسیدگی به تخلفات دوره گذشته مدیریت شهری سرعت بیشتری بگیرد و هر مدیری در هر دوره‌ای تخلف داشته به‌تاخیر نیافتد و با قاطعیت و فارغ از گرایش‌های سیاسی و البته به شکل شفاف دنبال شود.

حجت نظری: امیدوارم روند رسیدگی به تخلفات مدیران دوره گذشته شهرداری سرعت بگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت نظری در جریان دویست و نود و دومین جلسه شورای شهر ضمن تبریم روزجهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر گفت:‌ ابراز هم‌دردی می‌کنم با مردم عزیز افغانستان به سبب انفجاری که در یکی از مدارس این کشور رخ داد. امیدوارم خیلی زود بساط تنگ‌نظری، تمامیت خواهی و حذف مخالف که چکیده‌ای از تفکر طالبانی است از کشور افغانستان و سراسر جهان برچیده شود.

او ادامه داد:‌ در خبرها خواندم یکی از مدیران دوره قبل شهرداری تهران، به انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد. امیدوارم این روند رسیدگی به تخلفات دوره گذشته مدیریت شهری  سرعت بیشتری گرفته و انفصال به خدمت هر مدیری در هر دوره‌ای که تخلف داشته به‌تاخیر نیافتد و با قاطعیت و فارغ از گرایش‌های سیاسی و البته به شکل شفاف دنبال شود.

نظری با بیان اینکه یکی از معضلات جدی شهر تهران در آستانه تابستان سفیدبالک‌ها بودند، گفت:‌ حشراتی که مزاحمت‌های زیادی از جمله مشکلات تنفسی برای مردم ایجاد کرده بودند، نزدیک به سه سال است که دیگر در شهر تهران دیده نشدند. نه آمدن این حشرات به تهران ناگهانی و از سر تصادف بود و نه رفتن‌شان! اشتباهات مدیریتی دوره گذشته دعوت‌شان کرد و با اصلاح پوشش‌های گیاهی و نیز مدیریت چگونگی جمع‌آوری شاخ و برگ‌ها در دوره پنجم به زیست‌گاه خود برگشتند. رفع آن مشکل، حاصل ساعت‌ها کار کارشناسی و بررسی پیرامون این موضوع بود و در نهایت با اصلاح الگوی کشت برخی گونه‌های گیاهی در تهران این معضل حل شد.

عضو شورای شهر تهران  از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران درخواست کرد تا امسال نیز این روند را ادامه دهند و افزود: تا خدای نکرده شاهد حضور دوباره سفید بالک‌ها در شهر نباشیم.

الویری در ادامه با اشاره به اینکه سال کم بارشی را در پیش داریم گفت:‌ همان‌طور که می‌دانید، امسال سالی کم بارش داشته‌ایم و طبیعی است که درپی آن، احتمال خشکسالی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی بیشتر شده است. در همین راستا نیز از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری می‌خواهم که که پیش از تشدید گرمای هوا، نسبت به تغییر در الگوی آبیاری فضاهای سبز اقدام کند.

عضو شورای شهر تهران افزود: انتقال زمان آبیاری از اوج زمان گرما به ساعات پایانی روز می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف آب و نیز ممانعت از سوختن گیاهان منجر شود. متاسفانه بخشنامه قبلی که با پیگیری اینجانب و ابلاغ سازمان بوستان‌ها در شهر تهران اجرایی شده و در جریان آن کاشت چمن و دیگر گونه‌های غیربومی و پر مصرف آب در تهران ممنوع شده بود و متعاقب آن آبیاری در نیمه اول سال به ساعت ۶ عصر تا ۶ صبح موکول شد، کمتر مورد توجه شهرداری‌های مناطق قرار گرفته که لازم است امسال باتوجه به وضعیت کم‌آبی موجود، نظارت بیشتر و جدی‌تری در مورد اجرای آن صورت پذیرد.

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر