کد خبر: 109551
A

محسن هاشمی: جریانی قدرتمند در کشور وجود دارد که نقش مردم را زینتی و ظاهری می‌داند

رئیس شورای شهر گفت: جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را در مشارکت انتخابات زینتی و ظاهری می‌داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست.

محسن هاشمی: جریانی قدرتمند در کشور وجود دارد که نقش مردم را زینتی و ظاهری می‌داند

به گزارش دیده بان ایران؛ محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه ده روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقیمانده است اظهار امیدواری کرد: فضای بخش قابل توجهی از جامعه که تاکنون عدم مشارکت در انتخابات است، تغییر کند.

وی یکی از عوامل ناامید کردن مردم از صندوقهای رأی، احساس عدم تأثیر و سخن گفتن از بالا به پایین برخی مسئولان و نهادهای نظارتی برشمرد و ادامه داد: عملکرد تبعیض آمیز صداوسیما نیز این احساس را در مردم تشدید می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران ابراز داشت: با وجود آنکه رهبر انقلاب در سخنرانی سالگرد امام، نقش حساس و تعیین کننده مردم در جمهوری اسلامی را تبیین کردند اما هنوز جریانی قدرتمند وجود دارد که نقش مردم را زینتی و ظاهری می‌داند و مبنای شرعی و حقوقی برای نظر و حضور مردم قائل نیست.

هاشمی با اشاره به اینکه بخش مهم دیگر سخنان رهبر انقلاب در گلایه و انتقاد از فضای ایجاد شده علیه کاندیداهای رد صلاحیت شده بوده است گفت: ایشان تصریح بر جبران توسط دستگاه‌های مسئول نیز با بی تفاوتی مخاطبان این انتقاد و مطالبه رهبری مواجه شده است و شاهد هیچ‌گونه اقدام و جبران مسئولانه ای نبودیم.

وی ادامه داد: عبور از توصیه‌ها، مطالبات و دستورات و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب توسط دستگاه‌ها و مسئولان مدعی ولایتمداری پذیرفته نیست و افکار عمومی انتظار دارد نهادهایی که افراد و شخصیت‌ها را با عنوان عدم التزام به ولایت فقیه رد صلاحیت می‌کنند خود به ولایت فقیه ملتزم باشند.

وی خطاب به صداوسیما گفت: انتظار می‌رود در ۱۰ روز باقیمانده در عملکرد خود تجدید نظر کند و حداقل تا انتخابات فضای چندصدایی را در رسانه ملی حاکم کند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر