کد خبر: 130420
A
اختصاصی دیده بان ایران:

بی اعتنایی مخاطبان خبرگزاری نزدیک به سپاه به ایجاد کمپین «ضرورت ایجاد پارک بانوان»

با وجود گذشت سه روز از ایجاد کمپینی به نام "ضرورت ایجاد پارک بانوان جهت آرامش و امنیت زنان" در صفحه فارس من خبرگزاری نزدیک به سپاه تنها 268 نفر آن را امضاء کرده اند.

بی اعتنایی مخاطبان خبرگزاری نزدیک به سپاه به ایجاد کمپین «ضرورت ایجاد پارک بانوان»

به گزارش دیده بان ایران؛ با وجود گذشت سه روز از ایجاد کمپینی به نام "ضرورت ایجاد پارک بانوان جهت آرامش و امنیت زنان" در صفحه فارس من خبرگزاری نزدیک به سپاه تنها 268 نفر آن را امضاء کرده اند. در متن این کمپین آمده است: "درخواستی دارم مبنی بر اینکه برای بانوان، پارک مخصوص ساخته شود چرا که برخی از پارک‌ها پاتوقی برای افراد ناهنجار شده که این پارکها، مکانی مناسب برای حضور خانم‌ها نمی‌باشد."

گفتنی است سیدمحمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران نیز پیشتر و برای نخستین بار در گفت وگو با دیده بان ایران از زنانه - مردانه کردن پارک های تهران خبر داده بود. این عضو شورای شهر گفته بود: برای امنیت زنان پارک‌ها را زنانه-مردانه کردیم و زنان در این پارک‌ها می توانند به دور از چشم نامحرم تفریح کنند.

ناصر امانی کمی بعدتر در تکمیل این اظهارات گفت: این طرح برای آقای زاکانی است و به هر حال خانم‌هایی که به این مجموعه‌ها می‌روند، می‌خواهند لباس‌های خود را در بیاورند و ورزش کنند طبیعتا باید از دید نامحرم دور باشند. یک بخشی از پارک را می‌خواهند به مادرانی اختصاص دهند که با فرزند و بدون همسرشان به پارک می‌آیند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که شهربانو امانی در واکنش به این طرح می گوید: سال‌های متمادی بودجه زیادی برای جداسازی‌های جنسیتی صرف شده و کودکان از ۴-۵ سالگی درگیر این تفکیک می‌شوند. در نتیجه این دو جنس در کنار هم تعامل مبتنی بر احترام را از کودکی یاد نمی‌گیرند.

وی اجرای این طرح را شکست خورده دانسته و توضیح می دهد: الان هم اکثر خانواده‌ها یا تک فرزند هستند یا نهایتا دو فرزند دارند. رفت‌و‌آمدهای خانوادگی هم بسیار کم شده‌است. پس دختر و پسر کجا باید یکدیگر را ببینند، تعامل مبتنی بر احترام داشته‌باشند و با یکدیگر آشنا شوند؟ چرا همیشه بخش منفی همه رفتارهای اجتماعی را می‌‌بینند؟

 

 

2

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر