کد خبر: 140306
A

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:سه کلانتری در شهر زاهدان مورد حمله قرار گرفتند/ تعدادی از نیروهای کلانتری مجروح شدند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گوی تلویزیونی با تشریح حادثه امروز در زاهدان این عملیات را تروریستی خواند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان:سه کلانتری در شهر زاهدان مورد حمله قرار گرفتند/ تعدادی از نیروهای کلانتری مجروح شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در گفت و گوی تلویزیونی با تشریح حادثه امروز در زاهدان این عملیات را تروریستی خواند.

سردار احمد طاهری افزود: همزمان با خاتمه نماز جمعه اهل تسنن زاهدان و خروج نمازگزاران از مصلی تعدادی از افراد مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و تیراندازی به سمت نمازگزاران و مقر کلانتری 16 که در نزدیک مصلی بود کردند  که بلافاصله با واکنش سریع ماموران مواجه شدند و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت .  

وی افزود : در این درگیری تعدادی زیادی از مهاجمان و تروریست ها در چند هسته به سمت نمازگزاران و کلانتری  تیراندازی کردند .

طاهری اظهار داشت :در این اقدام تروریستی تعدادی کشته و مجروح شدند و تعدادی از ماموران نیروی انتظامی نیز در این درگیری مجروح شدند. 

وی در مورد آمار رسمی تعداد کشته شدگان و مجروحین گفت : اعلام آمار دقیق نیاز به بررسی بیشتر دارد که تا ساعاتی دیگر اعلام خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در مورد تعداد ماموران پلیس به شهادت رسیده در این درگیری نیز گفت : تا به این لحظه آماری نداریم در مورد تعداد مجروحان نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد .

طاهری در ادامه افزود : پلیس پس از اقدام تروریستی وارد عمل شد و اقدامات مقابله ای انجام گرفت ،تعدادی از مهاجمان شناسایی و دستگیر شدند ، تعدادی سلاح نیز از مهاجمان بدست آمده است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی گفت : آنچه برای پلیس مهم است این است که این افراد تروریست و از جاهای مختلف به اینجا آمده بودند که  در بحث های تجزیه طلبی نیز محرک افراد بودند .

طاهری اظهار داشت : خوشبختانه با آگاهی مردم و همکاری آنان تعدادی از آنها شناسایی شدند.

وی در پاسخ به این سئوال که به سایر کلانتری ها هم حمله شده است گفت : به سه  کلانتری  دیگر حمله شده اما خوشبختانه خیلی شدید نبود و تنها حمله به کلانتری مصلی شدید بود که خسارتی هم به آن وارد شده است .

طاهری در مورد وضعیت امنیت مردم در زاهدان هم گفت : اوضاع در آرامش است و پلیس و دستگاه امنیتی پای کار است .

وی افزود : بزرگان و متنفذین و علما هم همکاری خوبی داشتند و شرایط به ست و سوی آرامش است .

وی از مردم خواست همکاری و مساعدت خود را پلیس و دستگاه های امنیتی داشته باشند .

طاهری در مورد امن بودن محله شیر آباد گفت : مشکلی نیست و در سایر جاها نیز نیروهای امنیتی و پلیس با اقتدار در بخش های مختلف شهر مستقر هستند و اجازه هیچ تحرکی را به مهاجمان نخواهند داد .

وی تصریح کرد : پلیس حفاظت و حراست از امنیت مردم و اماکن دولتی را بر عهده دارد و با اقتدار جلوی افراد فرصت طلب ایستاده است و به سازی اعمالشان خواهند رسید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر