کد خبر: 147210
A

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور اعلام شد

سازمان سنجش زمان دریافت کارت کنکور را اعلام کرد و جزئیات آن در این گزارش آمده است.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور اعلام شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جزئیات دفترچه کنکور و زمان دریافت کارت ورود به جلسه در بخشنامه جدید سازمان سنجش اعلام شد.

طبق اعلام سازمان سنجش نخستین مرحله از آزمون سراسری سال جاری در روزهای بیست‌ونهم و سی‌ام دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. در این شرایط زمان دریافت کارت ورود به جلسه، جزئیات دفترچه آزمون و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور جزو سوالات متقاضیان است.

نخستین آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای بیست‌ونهم و سی‌ام دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. در این آزمون ۹۷۷ هزار و ۴۶۰ داوطلب زن و ۴۶۰ هزار داوطلب مرد شرکت کرده‌اند. بیشترین تعداد داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ در گروه علوم تجربی هستند که ۴۶ درصد کل داوطلبان را تشکیل می‌دهند و متقاضیان علوم انسانی و علوم ریاضی به ترتیب بیشترین داوطلب را دارند. در ادامه آخرین اخبار از نحوه برگزاری آزمون، زمان دریافت کارت ورود به جلسه و جزئیات آزمون سراسری

زمان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور

توزیع کارت آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از سه‌شنبه بیست‌وپنجم دی‌ماه آغاز می‌شود. محل و زمان برگزاری آزمون نیز در هنگام توزیع کارت آزمون داوطلب مشخص می‌شود و داوطلبان باید این دو مورد را با توجه به اطلاعات اولیه خود بررسی کنند.

جزئیات دفترچه کنکور 1401

تعداد دفترچه‌ها و پاسخنامه‌های آزمون در گروه ریاضی و فنی: در این گروه دو دفترچه وجود دارد. دفترچه نخست شامل ۴۰ سوال ریاضیات است و برای پاسخگویی به سوالات آن ۷۰ دقیقه زمان است. دفترچه دوم که دفترچه فیزیک و شیمی است، ۶۵ سوال وجود دارد و زمان پاسخگویی به آن‌ها ۷۵ دقیقه است.

تعداد دفترچه‌ها و پاسخنامه‌های آزمون در گروه علوم تجربی: در گروه علوم تجربی چهار دفترچه و چهار پاسخ نامه برای داوطلبان در نظر گرفته شده که ۴۵ سوال زیست شناسی با زمان پاسخگویی ۴۵ دقیقه و تعداد سوالات فیزیک و شیمی ۶۵ سوال با مدت زمان ۷۵ دقیقه است. دفترچه ریاضی و زمین شناسی به ترتیب دارای ۳۰ و ۴۵ سوال با ۶۰ دقیقه زمان جواب‌دهی است و تعداد سوالات برای داوطلبانی که بهیاری را انتخاب کرده‌اند، ۳۰ سوال با زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه است.

تعداد دفترچه‌ها و پاسخنامه‌های آزمون در گروه علوم انسانی: سوالات این گروه نیز در دو دفترچه قرار دارد. دفترچه شماره یک شامل ریاضی و ادبیات فارسی و علوم اجتماعی و روان شناسی با تعداد سوالات ۸۰ و زمان پاسخگویی ۸۵ دقیقه است و دفترچه شماره دو که شامل تاریخ، جغرافیا، فلسفه و اقتصاد با ۸۰ سوال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است.

تعداد دفترچه‌ها و پاسخنامه‌های آزمون در گروه آزمایشی هنر: این گروه سه درس و یک دفترچه دارد که شامل درک عمومی هنر و درک عمومی ریاضی و فیزیک و خلاقیت تصویری است و ۱۰۰ سوال و ۱۱۵ دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد.

تعداد دفترچه‌ها و پاسخنامه‌های آزمون در گروه زبان تخصصی: این گروه شامل ۷۰ سوال تخصصی است که مدت پاسخ‌گویی به آن‌ها ۱۰۵ دقیقه می‌باشد.

 نتایج کنکور دی ماه چه زمانی اعلام می‌شود؟

طبق گفته‌های معاون فنی سازمان سنجش اوایل اسفندماه نمره خام و نتیجه اولیه کنکور دی‌ماه منتشر می‌شود، اما داوطلبان تنها بر اساس کارنامه نهایی خود که در مردادماه ۱۴۰۲ منتشر می‌شود، می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

 سوابق تحصیلی و تاثیر آن در نتیجه کنکور

ملاک عمل در تأثیر سوابق تحصیلی نمرات خرداد ماه است. داوطلبانی که سابقه تحصیلی ندارند، می‌توانند در آزمون خرداد ماه که از طرف آموزش و پرورش برگزار می‌شود، شرکت کنند. اگر داوطلبی سابقه تحصیلی نداشته باشد، نمره سوابق تحصیلی که ۴۰ درصد اعلام شده است، برای وی در کنکور ۱۴۰۲ صفر در نظر گرفته می‌شود.

قطعی اینترنت در هنگام برگزاری کنکور تایید شد

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در مورد قطعی اینترنت در روزهای برگزاری آزمون گفت: نظر ما قطع اینترنت تلفن همراه در سه ساعت برگزاری آزمون است. طبق بحثی که هفته گذشته در هیئت دولت انجام شد، شورای امنیت کشور همین هفته برای این موضوع جلسه تشکیل داده و تصمیم می‌گیرد؛ البته اجرای این تصمیم بر عهده وزارت ارتباطات است.

وی افزود: درخواست ما این است که ارسال و دریافت عکس و فایل پی دی اف از طریق پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی محدود شود، اما نحوه اجرا بر عهده وزارت ارتباطات است.

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر