کد خبر: 149548
A

شکاف عمیق زمین درباغ زیتون ترکیه

در جریان زلزله ویرانگر هفته گذشته در ترکیه به دو قسمت تقسیم شد و دره ای به طول 984 فوت (حدود 300 متر) ایجاد کرد که اکنون منطقه را تقسیم کرده است.

شکاف عمیق زمین درباغ زیتون ترکیه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به نقل از سی ان ان یک باغ زیتون سرسبز در جریان زلزله ویرانگر هفته گذشته در ترکیه به دو قسمت تقسیم شد و دره ای به طول 984 فوت (حدود 300 متر) ایجاد کرد که اکنون منطقه را تقسیم کرده است.

تصاویر قابل توجهی از این باغ زیتون شکافته شده از منطقه آلتینوزو در جنوب شرقی ترکیه، که هم مرز با سوریه است، پدیدار شده است که شکافی دندانه دار، شنی رنگ و دره مانند را نشان می دهد. عمق شکاف به بیش از 130 فوت (40 متر) می رسد.

ایجاد آن نمایش دیگری از قدرت ویرانگر زمین لرزه 7.8 ریشتری دوشنبه گذشته است که ده ها هزار نفر را در سوریه و ترکیه کشته و کل بلوک های شهر را ویران کرد.

عرفان آکسو، که در این محله زندگی می کند، به خبرگزاری ترکیه ای دمیورن گفت که زمانی که زلزله دوشنبه گذشته آغاز شد، "صدای باورنکردنی" در محل زندگی او ایجاد شد.

او گفت: وقتی از خواب بیدار شدیم، مثل میدان جنگ بود.

وی از کارشناسان خواست تا منطقه را برای آسیب های احتمالی در آینده بررسی کنند. او گفت: «این شهر کوچک نیست، 1000 خانه دارد و 7000 هزار نفر در اینجا زندگی می کنند. "البته، ما می ترسیم ... اگر کمی نزدیک تر بود، در وسط شهر ما اتفاق می افتاد."

ترکیه با زمین لرزه های قوی غریبه نیست، زیرا در امتداد مرزهای صفحات تکتونیکی قرار دارد. هفت زمین لرزه با بزرگی 7 ریشتر یا بیشتر در 25 سال گذشته این کشور را لرزاند - اما دوشنبه گذشته مرگبارترین زمین لرزه آن بود.

عوامل متعددی در مرگبار شدن این زلزله نقش داشته است. یکی از آنها زمان وقوع آن است. با وقوع زلزله در اوایل صبح، بسیاری از مردم هنگام وقوع این زلزله در رختخواب خود بودند و اکنون زیر آوار خانه های خود محبوس شده اند.

منبع: جماران 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر