کد خبر: 150070
A

تصویب سفر دو عضو شورای شهر شیراز به ترکیه برای کسب تجربه و عبرت‌آموزی از زلزله

محمدرضا هاجری، سخنگوی شورای شهر شیراز درباره تصویب سفر دو عضو شورای شهر شیراز به ترکیه کسب تجربه و عبرت‌آموزی از زلزله گفت: با افتخار این پیشنهاد را دادم و آن را پیگیری خواهم کرد تا به نتیجه برسد.

 تصویب سفر دو عضو شورای شهر شیراز به ترکیه برای کسب تجربه و عبرت‌آموزی از زلزله

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، دیروز اکسپو دبی و بارسلونا و امروز سفر دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به ترکیه یکی دیگر از حواشی‌های ناتمام شورای ششم است.تصویب سفر دو تن از اعضای شورای شهر شیراز به ترکیه جهت کسب تجربه و عبرت‌آموزی به واسطه زلزله‌ای که اخیرا در این کشور رخ داده است، حاشیه‌ای بود که هفته گذشته دامن‌گیر اعضای شورای شهر شیراز شد.

در شرایط نامساعد وضعیت مالی شهرداری و اوضاع اقتصادی جامعه اعزام دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر (غلامعلی ترابی و مصطفی کیانی رحیمی) به ترکیه کافی است تا افکار عمومی به بازی گرفته شده و شهروندان نسبت به نمایندگانی که به شورا فرستاده‌اند بیشتر ناامید شوند.

در ادوار مختلف شورا سفرهایی به خارج از کشور با عناوین مختلف صورت گرفته است، شورای شهر هم شان قانون‌گذاری دارد و می‌تواند این اقدام را انجام دهد اما آنچه اهمیت دارد، دستاورد حاصل از این که آورده‌ای به دنبال نداشته و نخواهد داشت.

امروزه باتوجه به توسعه فضای مجازی و گسترش شبکه‌های اجتماعی جلسات مختلف بین‌المللی حتی میان سران کشورها به صورت آنلاین در بستر فضای مجازی در دسترس و قابل مشاهده است؛ لذا حتی اگر این رفتارها قانونی باشد باز هم دستاوردی نخواهد داشت و جز صرف هزینه بیت‌المال آورده‌ای برای مردم ندارد.

فرماندار شهرستان شیراز درباره تایید یا رد این مصوبه شورای شهر شیراز گفت: از این مصوبه اطلاعی ندارم و هنوز چیزی به فرمانداری ارسال نشده است.

شیبانی با اشاره به اینکه از زمانی که بنده به فرمانداری آمده‌ام از اردیبهشت ماه تا کنون مصوبه‌ای با موضوع سفر اعضای شورا به خارج از کشور نداشته‌ایم، گفت: پس از ارسال مصوبه به کمیسیون تطبیق این موضوع بررسی و نظر فرمانداری اعلام خواهد شد.

در ادامه با محمدرضا هاجری، سخنگوی شورا و ارائه کننده این پیشنهاد گفتگو کردیم.

وی ضمن پافشاری بر پیشنهاد خود گفت: با افتخار این پیشنهاد را دادم و آن را پیگیری خواهم کرد تا به نتیجه برسد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز در این باره اظهار داشت: در زلزله ترکیه، از ۷۰ کشور دنیا حضور یافته‌اند و یک صحنه بین‌المللی ایجاد شده است؛ لذا نه تنها شیراز بلکه از استان‌های تهران و مشهد و اصفهان و ... هم برا کسب تجربه افرادی به ترکیه اعزام شده‌اند.

وی افزود: حتی از آتش نشانی و هلال احمر هم با ترکیه ارتباط تنگاتنگ دارند و کمک رسانی می‌کنند؛ لذا ما نیز دو نفر از اعضای شورا که زیر ۵۰ سال بوده و جوان هستند و مدارک مرتبط هم دارند را به ترکیه خواهیم فرستاد.

اجری ادامه داد: غلامعلی ترابی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی است و مصطفی کیانی هم دکترای مربوط به زلزله دارد، ضمن اینکه این افراد برای تفریح نمی‌روند، در چادر خواهند ماند و تجربه کسب خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه در زلزله ترکیه مشاهده شده است که یک ساختمان کامل فرو ریخته در حالی که ساختمانی دیگر دست نخورده باقی مانده است، گفت: شیراز شهری بر روی گسل است و این تجربه‌ها برای آینده شیراز مفید خواهد بود.

وی درباره سفرهای دبی و بارسلونا نیز گفت: سفر بارسلونا یک نفر آن هم با هزینه شخصی خود رفت و برای سفر اکسپو نیز که مربوط به یک اجلاس جهانی هوشمندسازی بود رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری و یک متخصص هوش مصنوعی از شورا اعزام شدند.

او با اشاره به اینکه این سفرها گاها لازم است، اظهار کرد: ما برای این موضوعات جنجال می‌کنیم و بعد می‌گوییم چرا از تجربیات دیگر کشورها استفاده نمی‌شود؟!

منبع : فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر