کد خبر: 150866
A
واکنش یک نماینده مجلس به انتشار فیش حقوقی یک کارمند شورای شهر:

دستگاه‌های نظارتی به فیش‌های حقوقی فاش شده از شورای شهر تهران ورود کنند/اگر رسانه ها نبودند، حتما این رویه غلط ادامه پیدا می کرد

علیرضا بیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در واکنش به انتشار فیش حقوقی یک کارمند شورای شهر تهران گفت: خود اعضای شوراهای شهر و روستا که باید ناظر بر عملکرد شهرداری ها باشند به حقوق های نجومی آلوده شده و دستگاه نظارتی باید به فیش‌های فاش شده از شورای شهر تهران ورود کنند.

دستگاه‌های نظارتی به فیش‌های حقوقی فاش شده از شورای شهر تهران ورود کنند/اگر رسانه ها نبودند، حتما این رویه غلط ادامه پیدا می کرد

 به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر افشای یک فیش حقوقی ۳۰ میلیون تومانی دیگر از شورای شهر تهران که در سایت دیده بان ایران منتشر شد(اینجا) به خبرگزاری ایسنا گفت: تلاش ما در مجلس این بود که تمام پرداخت‌ها را نظام‌مند کنیم. اما عملا در نقاط مختلف از جمله شهرداری ها این نظام‌مندی اتفاق نمی‌افتد. بخشی به دولت، دستگاه های دولتی و خصولتی‌ها باز می گردد که ما باید نظارت کاملی داشته باشیم، که متاسفانه این امر نیز اتفاق نمی افتد.

وی در ادامه اظهار کرد:اکنون در برخی دستگاه‌های خصولتی فیش‌های نجومی را می‌بینیم. در شهرداری‌ها انتظار این است که شوراهای اسلامی شهر و روستا که به نمایندگی از مردم وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها را بر عهده دارند آن‌ها در این حوزه به جدیت ورود پیدا کنند. ما مواردی را مشاهده کردیم که نشان می‌دهد در شهرداری‌ها نیز این نظارت وجود ندارد. حتی خود اعضای شوراهای شهر و روستا وظیفه نظارتی را داشتند آلوده این موضوع شدند.

بیشتربخوانید: باز هم فیش حقوق ۳۰ میلیونی در شورای شهر تهران/۱۳۰ ساعت اضافه کاری برای کارمندی که ۱۴ ماه در مرخصی زایمان خارج از کشور است!+اسناد

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: اگر فضای مجازی نبود و این روشنگری در فضای مجازی اتفاق نیفتاده بود حتما این رویه غلط ادامه پیدا می کرد. اینجا وظیفه وزارت کشور و سازمان بازرسی است که به ورود کنند؛ چراکه بخشی از اعتبارات شهرداری ها از محل بودجه عمومی تامین می‌شود و آنها اختیار نظارت را دارند. دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع با جدیت ورود کنند.

وی تاکید کرد: انعکاس این موضوعات از طریق فضای مجازی می‌تواند به فراهم شدن زمینه برای قضاوت مردم در خصوص عملکرد طیف‌های سیاسی کمک کند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر