کد خبر: 150899
A

روایت دانش‌آموز مسموم مدرسه دخترانه خیام اهواز: حال بیشتر بچه‌ها بد شد؛ معلم می‌گفت دارند فیلم بازی می‌کنند / نمی‌گذاشت از کلاس بیرون بیایند

یکی از دانش‌آموزان می‌گوید: در کلاس بودیم که یک دفعه بویی شبیه مایع سفیدکننده آمد. اول معلم ما بو را حس کرد بعد کم کم حال بیشتر بچه‌ها بد شد. نفس بعضی از بچه‌ها تنگ شد و بعضی هم چشم‌هایشان شبیه کاسه خون شد، اما معلم نمی‌گذاشت از کلاس بیرون بیایند و می‌گفت دارند فیلم بازی می‌کنند.

روایت دانش‌آموز مسموم مدرسه دخترانه خیام اهواز: حال بیشتر بچه‌ها بد شد؛ معلم می‌گفت دارند فیلم بازی می‌کنند / نمی‌گذاشت از کلاس بیرون بیایند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اهواز، شهرک دانشگاه، مدرسه دخترانه خیام؛ اینجا جایی است که دختران دانش‌آموز اهوازی با صورت سرخ، گیج و ترسیده در حال بیرون آمدن از مدرسه هستند.

 مدرسه دخترانه مقطع متوسطه اول خیام در خیابان ۳۸ دانشجو شهرک دانشگاه اهواز قرار دارد؛ دانش‌آموزان این مدرسه هم امروز (۱۴ اسفندماه) در ادامه مسمومیت‌های سریالی مدارس، دچار مسمومیت شده‌اند. از سر خیابان که تا مدرسه ۱۰-۲۰ متر فاصله دارد، بویی شبیه گاز به مشام می‌رسد و سینه را سوز می‌دهد. هر چه به مدرسه نزدیک‌تر می‌شویم بو تند و تیزتر می‌شود.

حدود ساعت ۱۱ صبح است. اطراف مدرسه شلوغ است؛ از سر کوچه تا مدرسه، زنان و مردان زیادی ایستاده‌اند؛ خودروهای پلیس و امنیتی سر خیابان اصلی و در مجاورت مدرسه ایستاده و از ورود خودروها به جز خودروهای اورژانس به خیابان مدرسه جلوگیری می‌کنند. سه دستگاه آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس جلوی در مدرسه و دو آمبولانس در مدرسه مستقر شده‌اند.

از بلوار اصلی تا کوچه‌های اطراف، همه در مورد مسمومیت دانش‌آموزان یک مدرسه حرف می‌زنند. راننده‌ای رد می‌شود و می‌گوید: "بالاخره مسمومیت‌ها به اهواز هم رسید."

مادرانی که خبری از فرزندشان ندارند سراسیمه خود را به مدرسه می‌رسانند، به سر و صورت خود می‌زنند و دنبال دخترانشان می‌گردند.

تعدادی از دانش‌آموزان در آمبولانس‌ها اکسیژن می‌گیرند و بعضی هم به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند. بعضی از دانش‌آموزان هم از ترس این اتفاق تنها گریه می‌کنند و چشم به راه خانواده‌هایشان هستند تا آن‌ها را به خانه ببرند.

مادری دوان دوان و با فریاد وارد مدرسه می‌شود و دنبال دخترش می‌گردد اما اسم دخترش را در لیست اورژانس نمی‌بیند و هر جا می‌گردد پیدایش نمی‌کند. همه می‌خواهند آرامش کنند تا مشخص شود دخترش جزو بیماران اعزام شده به بیمارستان‌ها است یا در گوشه‌ای از مدرسه یا خیابان است اما آرام نمی‌گیرد.

صدای داد و گریه مادران همه جا پیچده است؛ مادران و پدران با حالت عصبی و پرخاشگرانه از مسئولان مدرسه می‌پرسند که چگونه در مدرسه این اتفاق افتاده است؟ و به نیروهای امنیتی و انتظامی هم می‌گویند چه می‌شد اگر از روزهای قبل یک خودرو اینجا مستقر می‌کردید؟

مادر دیگری می‌گوید: چطور این اتفاق در مدرسه می‌افتد؟ مگر مدرسه حراست ندارد؟ سه ساعت است دنبال دخترم می‌گردم به من نمی‌گویند کجاست؟

فضای ناآرامی در مدرسه حاکم است؛ یکی گریه می‌کند، یکی فریاد می‌زند و یکی در گوشه‌ای آرام نشسته تا ببیند عاقبت این ماجرا چه می‌شود.

یکی از دانش‌آموزان می‌گوید: در کلاس بودیم که یک دفعه بویی شبیه مایع سفیدکننده آمد. اول معلم ما بو را حس کرد بعد کم کم حال بیشتر بچه‌ها بد شد. نفس بعضی از بچه‌ها تنگ شد و بعضی هم چشم‌هایشان شبیه کاسه خون شد اما معلم نمی‌گذاشت از کلاس بیرون بیایند و می‌گفت دارند فیلم بازی می‌کنند.

این دختر دانش‌آموز بیان می‌کند: کلاس ما ۲۷ نفر است و حال یکی از بچه‌ها خیلی بد شد و با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. خودم هم سرم گیج می‌رود.

یکی دیگر از دانش‌آموزان می گوید: یک دفعه از حدود ساعت ۸ بویی شبیه گاز آمد و خفه شدیم. حالا هم تا وقتی خانواده‌مان دنبال‌مان نیایند نمی‌توانیم به خانه برویم.

یکی از مادران با فریاد و گریه دنبال دخترش "ستایش" می‌گردد. داد می زند مگر مدرسه مسئول و سرایدار ندارد؟ چطور این اتفاق در مدرسه می‌افتد؟

مادر دیگری می‌گوید: هر روز می‌گویند چنین اتفاقی در مدرسه‌ای افتاده است. چرا این وضعیت ادامه دارد؟

دکتر شایسته شمی‌پور رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز که در محل حاضر شده است، در مورد علائم مسمومیت این دانش‌آموزان گفت: این دانش‌آموزان علائم قرمزی صورت، گر گرفتگی و تنگی نفس داشته‌اند اما باید معاینه شوند تا متوجه شویم چه علائم دیگری دارند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: البته برخی از دانش‌آموزان استرس داشتند و تنها گریه می‌کردند.

دکتر حبیب حی‌بر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز  با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان دچار مسمومیت مدرسه دخترانه اهواز اظهار کرد: تاکنون ۴۰ دانش آموز مدرسه دخترانه خیام دچار مسمومیت شده و به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

وی افزود: ۱۰ نفر از این بیماران به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند و بقیه تحت نظر هستند. خوشبختانه هیچ کدام مشکل حادی ندارند و شرایط پایداری دارند.

حی‌بر بیان کرد: در حال حاضر نمی‌توان در مورد وضعیت مسمومیت این دانش‌آموزان اظهارنظر کرد و کمیته‌های تخصصی در حال بررسی مساله هستند.

از روز گذشته مسمومیت سریالی دانش‌آموزان که مدتی است در استان‌های مختلف رخ می‌دهد، به مدارس خوزستان نیز رسید. روز گذشته یک مدرسه دخترانه در هفتکل و امروز نیز یک مدرسه دخترانه در اهواز. مسمومیتی که هنوز علت و عوامل آن مشخص نیست.

این اتفاق بیشتر در مدارس دخترانه رخ داده است و دختران دانش‌آموز را راهی بیمارستان‌ها کرده است. همچنان مسمومیت رخ می‌دهد و مردم چشم انتظار پاسخ و شفاف‌سازی مسئولان هستند.

منبع:ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر