کد خبر: 153624
A

سرقت ادامه‌دار تجهیزات روشنایی آزادراه کرج-قزوین

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز مسئول با اشاره به گلایه رانندگان از نامناسب بودن روشنایی برخی نقاط آزادراه کرج- قزوین گفت: گاها بعد از تامین روشنایی توسط نیروهای راهداری استان در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دوباره تجهیزات به سرقت می‌رود و روشنایی مسیر مختل می‌شود.

سرقت ادامه‌دار تجهیزات روشنایی آزادراه کرج-قزوین

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مرتضی داوودی روز سه شنبه پنجم اردیبهشت اظهار کرد: با توجه به اینکه از عمر سیستم روشنایی آزادراه کرج- قزوین بیشتر از ۲۰ سال می‌گذرد این اداره‌کل در قالب طرحی اصلاح و به روزرسانی سیستم‌های روشنایی این محور را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی این طرح گفت: در حال حاضر رفع سرقت تجهیزات و اتصالی‌ها در طول محور انجام شده است و به زودی فاز دوم طرح در قالب رفع خاموشی‌ها و بازسازی سرخط‌های روشنایی آغاز می‌شود.

داوودی در ادامه با اشاره به عملکرد این اداره‌کل برای احداث و تامین روشنایی در محورهای مواصلاتی استان گفت: سال گذشته در قالب پنج قرارداد احداث روشنایی، حفاظت فیزیکی و نگه‌داری سیستم روشنایی و تاسیسات برقی و ایجاد روشنایی نقطه‌ای در محورهای کیانمهر- ماهدشت، تونل‌های کرج، آزادراه تهران- کرج- آبیک- کیانمهر و ماهدشت- اشتهارد انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت روشنایی محورهای مواصلاتی البرز در طول سال به صورت مستمر توسط نیروهای راهداری بررسی می‌شود، گفت: متاسفانه به دلیل سرقت تجهیزات و ادوات روشنایی، تامین مستمر روشنایی گاهی با مشکل مواجه می‌شود.

این مسئول با اشاره به گلایه کاربران جاده‌ای از نامناسب بودن روشنایی برخی نقاط آزادراه کرج- قزوین گفت: باتوجه به اهمیت محور، راهداری البرز نسبت به تامین روشنایی این مسیر همیشه حساسیت ویژه‌ای داشته است اما متاسفانه سرقت تجهیزات کار ما را بسیار سخت کرده است و گاها بعد از تامین روشنایی توسط نیروهای راهداری استان در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت، دوباره تجهیزات به سرقت می‌رود و روشنایی مسیر مختل می‌شود.

داوودی تصریح کرد: البته برای پیشگیری از سرقت‌ها اکیپ‌های راهداری این استان در آزادراه گشت‌زنی می‌کنند و حتی تعدادی از سارقین را دستگیر و تحویل مراجع قانونی داده‌اند، اما سرقت‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با تاکید بر اینکه متاسفانه سرقت‌ها فقط محدود به روشنایی‌ها نمی‌شود، گفت: سرقت علائم ایمنی، تابلوهای هشداردهنده، گاردریل و سازه‌های پل نیز سالانه خسارت زیادی به این اداره‌کل وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه راهداری البرز برای خرید و نصب مجدد این اقلام هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شود که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف شود، افزود: امسال سرقت تجهیزات ایمنی و روشنایی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش استان دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خسارت به همراه داشته است.

این مسئول در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده‌ای، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده و یا با شماره ۱۴۱ تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر