کد خبر: 155187
A

سخنگوی نیروی انتظامی: کشف حجاب جرم است؛ پلیس باید با جرم مشهود برخورد کند

معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: صرفاً با کسانی که اصرار به هنجارشکنی داشته باشند با استفاده از سازوکارهای انتظامی و قضایی اقدام خواهد شد.

سخنگوی نیروی انتظامی: کشف حجاب جرم است؛ پلیس باید با جرم مشهود برخورد کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در خصوص اجرای طرح عفاف و حجاب اظهار داشت: طرح عفاف و حجاب مأموریتی است که به پلیس واگذار شده و پلیس براساس وظایف ذاتی، قانونی و دینی به آن عمل خواهد کرد.

سخنگوی پلیس که با فارس گفت‌وگو می کرد با بیان اینکه پلیس به عنوان ضابط و مجری قانونی براساس مأموریت محوله از سوی وزارت کشور و قوه قضائیه موظف است در این حوزه اقدام کند، تصریح کرد: کشف حجاب در قانون به عنوان جرم شناخته شده و با توجه به اینکه پلیس ضابط قضایی است باید با جرم مشهود برخورد کند؛ طبیعتاً برای انجام هر مأموریتی روش‌های متعدد و متفاوتی متصور است و پلیس تلاش می‌کند برای انجام این مهم با رعایت کرامت انسانی و کمترین تزاحم و تقابل وظیفه خود را انجام دهد.

سخنگوی پلیس به تعداد پیامک‌های ارسال شده به شهروندان در طرح عفاف و حجاب اشاره و بیان داشت: بالغ بر ۹۲ تا ۹۳ درصد افرادی که برای بار اول به آنها پیامک کشف حجاب ارسال شد از موضوع تمکین کرده و در مرحله بعدی شاهد همکاری این افراد بودیم.

وی در این خصوص که مأموریت پلیس در طرح عفاف و حجاب تا چه زمانی ادامه دارد اظهار داشت: تا زمانی که مأموریت بر عهده پلیس گذاشته شده است این روند ادامه دارد.

سخنگوی پلیس به مأموریت بیست و چند دستگاه در زمینه عفاف و حجاب اشاره و بیان داشت: همه دستگاه‌های مسؤول در این زمینه باید پای کار بیایند؛ پلیس در این عرصه آخرین حلقه است اما متأسفانه کم کاری دستگاه‌های دیگر در این زمینه باعث شده است که پلیس در خط اول این میدان قرارگیرد.

منتظر المهدی تأکید کرد: اقدامات اجتماعی امری است رجحان یافته بر اقدامات انتظامی و امنیتی و پلیس تلاش می‌کند در کنار دیگر دستگاه‌های فرهنگی به وظایف خود عمل کند.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور با بیان این‌ مطلب که استفاده از روش‌های ایجابی، اقناعی و ترغیبی کماکان در دستورکار پلیس قرار داشته و صرفا با کسانی‌که اصرار به هنجارشکنی داشته باشند با استفاده از سازوکارهای انتظامی و قضایی اقدام خواهد شد، خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که زنان و مردان کشور عزیزمان ایران عفیف هستند و با رعایت قوانین وهنجارهای پذیرفته شده جامعه اسلامی در ایجاد، بسط و گسترش امنیت در ابعاد مختلف از جمله امنیت روانی جامعه کمک خواهند کرد.  

وی خاطرنشان کرد: باید سایر دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و حراست‌ها هم در این زمینه پیشقدم شوند و به وظایف خود عمل کنند؛ اگرچه بسیاری از آنها، ادبیات و گفتمان لازم را ایجاد کرده‌اند لیکن باید زمینه‌های انجام آن را نیز ایجاد کنند.

گفتنی است با دستور سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، طرح عفاف و حجاب در راستای برخورد با کشف حجاب در اماکن و معابر و خودروها از ۲۶ فروردین به مرحله اجرا گذاشته شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر