کد خبر: 174210
A
دیده بان ایران خبر داد؛

تحقیق و تفحص شورای شهر از عملکرد شهرداری تهران/ عملکرد داماد زاکانی زیرذره‌بین پارلمان شهری پایتخت

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ برخی از اعضای شورای شهر تهران در مقابل عملکرد ضعیف فاوا در شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل و به ویژه در اتوبوسرانی و مترو چند بار تذکر دادند و حتی طرح سوال از شهردار را مطرح کردند. اما پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای از سوی شهرداری تهران دریافت نکردند و به این نتیجه رسیدند که تحقیق و تفحص از حوزه هوشمندسازی شهر تهران را کلید بزنند.

 تحقیق و تفحص شورای شهر از عملکرد شهرداری تهران/ عملکرد داماد زاکانی زیرذره‌بین پارلمان شهری پایتخت

دیده بان ایران- پریسا هاشمی: شورای شهر تهران پس از آن که نتوانست شهرداری تهران و شهردار منتخب خود را به پاسخگویی در خصوص هوشمندسازی در حمل و نقل به ویژه اتوبوسرانی و مترو وادار کند به ایستگاه تحقیق و تفحص از شهرداری رسیده است.

به گزارش دیدبان ایران در همان روزهای اول که علیرضا زاکانی بر صندلی شهرداری تهران تکیه زد، طی حکمی حسین حیدری، داماد خود را به عنوان «مشاور و دستیار ویژه شهردار تهران در هوشمندسازی» برگزید اما این حکم با انتقادات بسیاری روبرو شد و برخی بر این عقیده بودند که طبق قانون «تعارض منافع در شهرداری تهران» این انتصاب غیرقانونی است.  طبق این قانون، مدیران شهری اجازه به کارگیری بستگان خود (که عروس و داماد هم در این قانون جزو بستگان معرفی شده است) را در شهرداری ندارند. انتقادات زاکانی را به ظاهر از موضع خود عقب‌ راند. او حکم خود را پس گرفت اما دخالت‌های حسین حیدری و حتی پدر دامادش (در سازمان فرهنگی و هنری) همچنان ادامه داشت و اعتراض این سازمان را در پی داشت. اما زاکانی به این سازمان بسنده نکرده و طرح راه‌اندازی سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری را برای سلطه بیشتر دامادش بر شهرداری به شورای شهر تهران تقدیم کرد و توانست این طرح را به تصویب اعضای پارلمان شهری پایتخت برساند. پس از این مصوبه حکمرانی داماد آقای شهردار در سازمان فناوری و اطلاعات شروع شد اما عملکرد پر از انتقاد او برخی از اعضای شورای شهر تهران را بر آن داشت که درباره عقب‌ماندگی‌های شهر تهران در حوزه هوشمندسازی به ویژه در حوزه حمل و نقل به زاکانی تذکر بدهند. پسرفت‌های شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی در 22 مرداد امسال به تذکری 9 نفره از سوی شورای شهر تهران تبدیل شد که دخالت‌های داماد علیرضا زاکانی را نشانه گرفته بود. با وجود چند تذکر اعضای شورای شهر تهران نه تنها از دخالت‌های دامادش کاهش نیافت و بلکه در برخی موارد شدت بیشتری به خود گرفت. البته نباید از یاد برد زمانی که سیستم‌های شهرداری تهران هک شد، مصطفی میرسلیم، رئیس کمیته شفافیت مجلس به صراحت اعلام کرد که «تغییر ناگهانی زاکانی در شرکت فاوا و جا به جایی 9 مدیر یکی از دلایل این هک بوده است.»

حتی آنطور که برخی از اعضای شورای شهر تهران در گزارشات خود به صورت رسمی اعلام کردند مشکلات هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل، روزانه ضرری 2میلیارد و 800میلیون تومانی را برای شهرداری تهران به همراه دارد. در حقیقت سومدیریت در هوشمندسازی ضرری بیش از هزار میلیارد تومان را به شهروندان تهرانی تحمیل می‌کند. شاید به همین دلیل است که برخی از اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند تحقیق و تفحص از هوشمندسازی شهر تهران به ویژه در حوزه حمل و نقل (اتوبوسرانی و مترو) را کلید بزنند.

منبع: سایت دیده بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر