کد خبر: 179115
A

مقصران مرگ نوزاد ۶ ماهه اخراج می‌شوند

محمد رییس‌زاده، رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به آخرین وضعیت پرونده فوت نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان مفید، گفت: پرونده فوت نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان مفید در جریان است.

مقصران مرگ نوزاد ۶ ماهه اخراج می‌شوند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آذر امسال خبری مبنی بر فوت یک کودک ۶ ماهه در بیمارستان مفید تهران در فضای مجازی منتشر شده بود که این واقعه ناراحت کننده درست در زمان اعتراض کادر درمان در حیاط بیمارستان رخ داد.

در این باره محمد رییس‌زاده، رییس سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به آخرین وضعیت پرونده فوت نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان مفید، گفت: پرونده فوت نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان مفید در جریان است.

وی افزود: این پرونده هم در سازمان پزشکی قانونی به لحاظ ضابط تخصصی و هم در مراجع دیگر، در حال بررسی است.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: اگر قصور و تقصیری بوده است، قطعا باید برخورد شود. قطعا هیچ کس از نبود نیرو در اورژانس و کسی که مسئولیتش را انجام نداده دفاع نمی‌کند، اما برخورد غیر قانونی با نیرو‌های خدوم ما پذیرفته نیست.

علیرضا رحیم‌نیا، مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: پزشکی قانونی علت اصلی مرگ نوزاد ۶ ماهه را اعلام خواهد کرد و در صورتی که قصوری رخ داده باشد، قطعا برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: نوزاد در بازه زمانی کمتر از یک ساعت پس از مراجعه به بیمارستان فوت کرده است؛ باید توجه داشت این نوزاد دچار خونریزی ریوی شده بود که در نوزادان کشنده است.

رحیم نیا گفت: وزارت بهداشت به طور ویژه به پرونده مرگ این نوزاد ۶ ماهه رسیدگی می‌کند و ویدیو‌های ضبط شده بیمارستان هم در حال بررسی هستند.

رحیم نیا تصریح کرد: در صورتی که قصوری رخ داده باشد، از تعلیق موقت تا اخراج در انتظار مقصران خواهد خواهد بود. همچنین مقصران به مراجع قضائی معرفی و به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهد شد. هر فوتی به خصوص فوت نوزاد برای جامعه پزشکی تاسف برانگیز است؛ اما معتقدم که اگر قصوری وجود داشته باشد و تاخیری در حضور کادر درمان بوده باشد، قابل قبول نیست و به همین دلیل پرونده‌های پزشکی در مراجع ذی‌ربط باید بررسی شوند. 

رییس زاده ادامه داد: در بررسی چنین پرونده‌هایی باید کاملا خردورزانه برخورد شود. شکل برخورد با همکاران در مرحله بازپرسی قابل دفاع نیست. در مرحله بازپرسی برخورد مناسبی انجام نشده است. 

وی تاکید کرد: بیمارستان کودکان مفید یکی از شلوغ‌ترین مراکز درمانی است و بالغ بر هزار نفر به این بیمارستان مراجعه می‌کنند. 

رییس زاده بیان کرد: با قصور حتما و به جد برخورد خواهد شد و پرونده‌ها به طور دقیق در سازمان نظام پزشکی بررسی می‌شوند. مسئولان باید هوشمندی لازم را داشته باشند و مطالبات همکاران را به موقع پرداخت کنند.

وی گفت: الان ۸۰ درصد از پرونده‌ها در نظام پزشکی منجر به پیروزی بیمار شده اند.

گفتنی است، در پی فوت یک نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان مفید و دستگیری تعدادی از اعضای کادر درمان در پی این سانحه شائبه‌هایی مبنی بر این که تحصن کادر درمان در حیاط بیمارستان، باعث عدم رسیدگی مناسب به نوزاد و فوت وی شده است مطرح شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر