کد خبر: 31780
A

زلزله به 7 شهرستان و 1930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: زلزله یکشنبه شب هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان را در برگرفته و خسارات مالی بسیار فراوانی به جای گذاشت.

زلزله به 7 شهرستان و 1930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، هوشنگ بازوند دوشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که به ریاست دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور وزیر بهداشت و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سرسرای اجتماعات تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: زلزله بی سابقه و بزرگ بود که با هوشمندی مردم تلفات جانی تا حدودی کاسته شد.
وی از همکاری بسیج، سپاه و ارتش قدردانی کرد و خواستار آسیب شناسی در ارتباط با ساخت بیمارستان هایی که طول عمری ندارند اما نتوانستند در برابر زلزله مقاومت کنند وهمچنین واحدهای مسکونی نوساز که مقاوم نبودند، شد.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: وزیر محترم کشور از شب گذشته موضوع زلزله را رصد می کردند و تا ساعت پنج صبح این هماهنگی ها ادامه داشت.
وی افزود: دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز امروز به شکل مستمری به بررسی وضعیت خدمات رسانی به زلزله زدگان پرداختند.
بازوند گفت: نیروهای سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی نیز زحمات بسیاری برای کمک به زلزله زدگان متحمل شدند.
استاندار کرمانشاه افزود: بسیاری از خانه های مردم ویران شده است و این ها نیازمند چادر هستند که امیدواریم این نیاز را هرچه سریعتر به طور کامل تامین کنیم.
سخنگوی مدیریت بحران کشور اعلام کرد: تا ساعت 17 امروز تعداد کشته های زلزله کرمانشاه به 407 نفر و زخمی ها به 6700 نفر رسیده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر