کد خبر: 32001
A

تاکید علمای اهل سنت آذربایجان غربی به عزم همگانی در کمک رسانی به زلزله زدگان

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال جاری در کرمانشاه بار دیگر به نماد وحدت و همدلی مردم ایران تبدیل شد و علمای اهل سنت در کنار روحانیان تشیع آذربایجان غربی با صدور پیام تسلیت و سخنرانی در محافل مختلف، کمک رسانی تمامی دستگاه های دولتی و غیر دولتی به مناطق زلزله زده را خواستار شدند.

تاکید علمای اهل سنت آذربایجان غربی به عزم همگانی در کمک رسانی به زلزله زدگان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، روحانیان، ائمه جمعه و جماعت اهل سنت آذربایجان غربی روز سه شنبه ضمن ابراز تأسف و اندوه فراوان از این بلای طبیعی با صدور پیام های تسلیت نسبت به مردم زلزله زده اظهار همدردی کردند و رأفت اسلامی و غیرت ایرانی را بار دیگر به نمایش گذاشتند.
علمای اهل سنت آذربایجان غربی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای رسیدگی و یاری رساندن به آسیب‌دیدگان بویژه در زیر آوار ماندگان، تسریع و همت جمعی برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده را مورد تاکید قرار دادند و از مسئولان خواستند همه‌ی توان خود را برای یاری رساندن به آسیب دیده‌ها و خانواده‌های آنان به کار گیرند.
مام جمعه اشنویه در پیام تسلیت خود آورده است: ما هم به نوبه خود و به نیابت از مردم اشنویه این حادثه ناگوار را که منجر به فوت تعدادی از شهروندان و زخمی شدن هموطنان شد، به همه بازماندگان تسلیت گفته و شفای عاجل برای مصدومان و صبر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می کنیم.
ماموستا مصطفی خاتمی افزوده است: این گونه حوادث، بلای طبیعی است و انسان باید در مقابل مقدرات الهی سر تعظیم فرود آورده و بر مصیبت های آن صبر و تحمل کند.
امام جمعه اشنویه ادامه داده است: مردم و مسئولان هرچه در توان دارند برای کمک به سرزمین زلزله زده دریغ نخواهند کرد و مردم اشنویه و روحانیان این شهرستان آماده هرگونه همکاری در مناطق زلزله زده و کمک به آسیب دیدگان هستند.
ماموستا ابراهیم سرخابی، امام جمعه اهل سنت نقده هم ضمن ابراز همدردی با مصدومان زلزله در شهرستان های غرب کشور اظهار کرده است: تمامی ارگان های دولتی ، نظامی و قومیت های مختلف استان باید برای کمک رسانی به هموطنان و آسیب دیدگان زلزله وارد عمل شوند.
ماموستا مصطفی محمودی، عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و امام جمعه پیرانشهر نیز با صدور پیام تسلیتی اظهار کرده است: این مصیبت بزرگی برای ایرانیان به شمار می رود و مردم ایران با عطوفت و مهربانی شریک غم هموطنان عزیزمان هستند.
وی اضافه کرده است: زلزله و بلایای طبیعی یک امتحان الهی است که باعث می شود مردم اعتقادشان بیشتر شود و دستورات الهی را تمام و کمال انجام دهند.
به گزارش ایرنا، زلزله ای به قدرت 7.3 ریشتر 21 آبان سال جاری بخش هایی از عراق و شمال غرب کشورمان بویژه کرمانشاه و سرپل ذهاب را لرزاند.
براثر این زلزله تاکنون حدود 500 نفر از مردم کرمانشاه جان خود را از دست داده اند و هزارا ن نفر دیگر نیز زخمی شده اند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر