کد خبر: 32441
A

فرصت یک ماهه برای اصلاح یا تعطیلی نانوایی های متخلف در آستارا

فرماندار آستارا گفت: از 205 نانوایی این شهرستان، 24 واحد فاقد مجوز و خارج از کنترل و نظارت است و کمیسیون آرد و نان باید با هدف ارتقای کیفیت نان، ظرف یک ماه به اصلاح یا تعطیلی واحدهای متخلف اقدام کند.

فرصت یک ماهه برای اصلاح یا تعطیلی نانوایی های متخلف در آستارا
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ یونس رنجکش در جلسه کمیسیون آرد و نان در فرمانداری این شهرستان افزود: دسترسی سریع و آسان به نان با کیفیت در شهر گردشگرپذیر آستارا ضروری است و نانواها باید علاوه بر ارتقای کیفیت نان، از بکار بردن برخی افزودنی های زیان بخش خودداری کنند.
وی ادامه داد: وضعیت برخی نانوایی ها و کیفیت نان در آستارا چندان رضایت بخش نیست و وجود تعداد قابل توجهی نانوایی بدون مجوز، نشانگر ضعف عملکرد کمیته بازرسی است و نظارت ها باید تشدید شود.
وی اظهار کرد: نان در آستارا باید با شکل و کیفیت مطلوب، عامل جذب گردشگر باشد و اتحادیه نانوایی ها برای برخی نانواها دوره‌های آموزشی برگزار کند.
رنجکش گفت: صنعتی شدن نانوایی های آستارا ضروری است و تحقق آن به اشتغالزایی منجر خواهد شد.
بیژن خالق وردی پور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این نشست گفت: از 205 نانوایی این شهرستان 142 واحد یارانه‌بگیر، 63 واحد آزاد پز و 43 واحد دوگانه سوز است و به زودی بر تعداد نانوایی های دوگانه سوز افزوده خواهد شد.
ایرج شیارکار مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز در این نشست، ذخیره مصرف یک ماهه گندم و آرد این شهرستان را بیش از سه هزار و 100 تن گندم و سه هزار و 500 کیسه آرد اعلام کرد.

** تاکید فرماندار آستارا بر تعریف عرصه های جدید وقف در این شهرستان
فرماندار بندر آستارا گفت: جهت توسعه وقف در این شهرستان باید عرصه های جدیدی برای آن تعریف شود، تا افراد غیر متمکن نیز در این سنت حسنه مشارکت کنند.
به گزارشروابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا؛ یونس رنجکش به مناسبت هفته وقف در دیدار با رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: تنها افراد متمول از عهده وقف اموال بر می آیند، اما خیلی ها آرزوی مشارکت در این امر خیر را دارند و می‌توانند دانش، تجربه، وقت و سایر دارایی های خود را وقف کنند.
وی اظهار کرد: مردم مهربان و مومن آستارا می‌خواهند واقف باشند و اداره اوقاف و امور خیریه باید شیوه‌ها و نمونه های مختلف وقف را بشناساند تا جامعه به سوی آنها هدایت شود.
وی ادامه داد: در آستارا ظرفیت های زیادی برای وقف وجود دارد و باید اداره اوقاف و امور خیریه با ترسیم مسیر، انگیزه وقف را در مردم ایجاد کند و آرامستان حرم امامزادگان آستارا نیز باید ساماندهی شود.
جمشید مهدوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا نیز در این نشست از وجود 12 موقوفه با 120 رقبه در این شهرستان خبر داد و بر همکاری خیران جهت ترویج فرهنگ وقف تاکید کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر