کد خبر: 32889
A

آیت الله نوری همدانی: مردم در حادثه زلزله غرب کشور سنگ تمام گذاشتند

آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید ؛ زلزله غرب کشور را مصیبتی بزرگ دانست وگفت: مردم دراین حادثه سنگ تمام گذاشتند و مسئولان هم زحمت کشیدند و ملت به دنیا نشان داد که چگونه مشکلات را خودشان حل می کنند.

آیت الله نوری همدانی: مردم در حادثه زلزله غرب کشور سنگ تمام گذاشتند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، وی شامگاه یکشنبه در دیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر رسیدگی سریع به مناطق زلزله زده افزود: در مدیریت زمین لرزه اخیر غرب کشور و گام هایی که دولت و مردم برای کمک رسانی به زلزله زدگان داشتند به دنیا ثابت کردیم که خودمان می توانیم در برابر هر حادثه داخلی و خارجی سر پای خود بایستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به توطئه های دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: آمریکا به عنوان دشمن اصلی جمهوری اسلامی پایگاه هایی در منطقه ایجاد کرده که عربستان و صهیونست از جمله این پایگاه ها می باشد.
وی با بی اساس خواندن اتهام تروریست پروری ایران افزود: آموزه های اسلام محدود به مرزها نیست بلکه در هر کجا که ظالم باشد وظیفه ما مبارزه با آن و دفاع از مظلومان است و این را قرآن به ما آموخته است.
آیت الله نوری همدانی با ظالم دانستن آمریکا و عربستان گفت: از آمریکا و عربستان ظالم تر نداریم و نباید به ظالم اعتماد کرد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فرزند حوزه حوزه علمیه است افزود: حوزه علمیه توانسته انقلاب اسلامی را به وجود آورده که که این انقلاب تحول ساز در عرصه مادی و معنوی در دنیا شده است.
این مرجع تقلید ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی اصل مردم هستند و این انقلاب برای خدمت مادی، معنوی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به مردم ایجاد شده است و باید با تلاش وضعیت معیشت مردم مورد توجه و تاکید قرار گیرد.
وی با بیان اینکه انسان دارای سه دسته مسئولیت فردی، اجتماعی و شغلی است، گفت: اولین مطلبی که پس از پیروزی انتخابات ریاست جمهوری به آقای روحانی گفتم این بود که اصل مردم است و باید تمام تلاش های دولت معطوف به خدمت به مردم و ایجاد معیشت در حد رفاه و از بین بردن بیکاری و گرانی باشد و همچنان نیز توصیه من به دولت توجه به معیشت مردم است.

**رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار ، ملاقات مسئولان با مراجع عظام تقلید را حرکتی نمادین دانست و گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ دولت در کنار سایر منابع و ابزارهایی که برای توسعه کشور دارد وابستگی و پیوستگی آن با حوزه علمیه است.
محمد باقر نوبخت ، دکتر روحانی را فرزند حوزه علمیه دانست و ادامه داد: توجه و آگاهی دکتر روحانی از ظرفیت بزرگ حوزه علمیه برای دولت موقعیت ممتازی فراهم کرده است به همین دلیل رابطه دولت با مراجع تقلید نزدیک است.
وی با اشاره به زلزله غرب کشور گفت: در این زمین لرزه خسارت های جانی غیرقابل جبران و خسارات مالی فراوان به مرزنشینان قهرمان وارد شده که تمام همت دولت کاهش آلام بازماندگان و حادثه دیدگان است.
نوبخت بیان کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل سرما، اسکان سریع زلزله زدگان اولویت تمام مجموعه کشور است.
وی ادامه داد: با وجود مواجه بودن دولت با محدودیت منابع به دنبال ایجاد یک میلیون فرصت شغلی برای امسال و سال آینده هستیم که تحقق این امر نیازمند بودجه ریزی دقیق است به همین دلیل در تدوین بودجه سال 97 تحول های اساسی صورت گرفته است.
رئیس سازمان برنامه وبودجه تاکید کرد: پیش نویس بودجه 97 هم اکنون در حال بررسی در دولت است و امیدواریم قبل از 15 آذر به مجلس جهت بررسی ارسال شود.
نوبخت درادامه شرایط منطقه را ویژه دانست و گفت: حضور ایران در سوریه و عراق برای کمک به مسلمانان مظلوم این 2 کشور، تصمیم درست و سنجیده ای بود که درعراق نتیجه داد و گروه جعلی داعش با کمک مستشاری ایران از عراق عقب رانده شد و با همکاری روسیه و اخیرا ترکیه، دست برتر در تحولات سوریه نیز با مردم سوریه است.
وی تاکید کرد: امروز دنیا به حقانیت موضع ایران در عراق و سوریه معترف است و این امر مطلوب دولت های بزرگ و زورگوی خارجی نیست به همین دلیل تلاش کردند تا اختلافات بین ایران و عربستان تشدید شود.
وی با بیان اینکه عربستان در یمن دست به جنایت علیه بشریت زده است گفت: دست حکام عربستان به خون مردم مظلوم و کودکان یمن آغشته است.
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید به قم سفر کرد.
وی با آیات الله مکارم شیرازی ، سبحان و وحید خراسانی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و رئیس جامعه المصطفی العالمیه دیدار کرد.
7404/ 6133/ خبرنگار- محمد زمانی راد **انتشار- جعفرمسلمی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر