کد خبر: 34283
A

سرلشکر فیروز آبادی:قدرت دفاعی در سایه پیشرفت علمی بدست می آید

مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا گفت: قدرت دفاعی در سایه پیشرفت های علمی و جهاد علمی در نیروهای مسلح بدست می آید.

سرلشکر فیروز آبادی:قدرت دفاعی در سایه پیشرفت علمی بدست می آید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردارسرلشکرحسن فیروزآبادی عصرشنبه درهمایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فن آوری که با حضور فرهیختگان و نخبگان علمی و مخترعین بسیجی در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، افزود: اگر از مولفه های انقلاب اسلامی به وحدت ملی و انقلابی گری اشاره شده، اما پیشرفت علمی در راس این هرم قرار دارد که با جهاد علمی به دست خواهد آمد.
وی با تاکید بر التزام به اخلاق اسلامی در تولید علم گفت: پیشرفت ها و فن آوری های علمی به دست کسی برازنده است که ملتزم به اخلاق اسلامی باشد.
وی ادامه داد: اصل انقلاب فرهنگی برای اسلامی شدن دانشگاه ها بود و این نه به ظاهر بلکه با تکیه بر محتوا است.
مشاورعالی نظامی فرماندهی کل قوا افزود: رهبرمعظم انقلاب بعد از جنگ جامعه را به سمت نهضت نرم افزاری و تولید علم هدایت کردند و در تذکرات اولیه ایشان این مساله بود که دنیای استکباری علم قدیم ما را برده و آن چیزی که تحویل داده، برخی علوم گزینشی بوده برای وابسته نگه داشتن ملت های مسلمان و بنابراین آن دسته از نرم افزارهایی که از غرب به ما رسیده، مورد تایید ما نیست.
سرلشکر فیروزآبادی گفت: نکته اصلی نهضت نرم افزاری که رهبر معظم انقلاب به عنوان اولین تکلیف دانشگاهیان ابلاغ کردند این است که نرم افزارهای وارداتی را بومی سازی کنیم و نرم افزارهای بومی را ارائه کنیم.
وی ادامه داد: بعد از رسیدن به نرم افزارهای بومی تاکید رهبر معظم انقلاب به تولید علم و فن آوری در میان دانشجویان، اساتید و دانشمندان بود و بخش مهمی از این تولید علم و فن آوری در اسلامی شدن دانشگاه و تولید علوم انسانی مبتنی بر مبانی اسلامی ناب محمدی است.
وی با اشاره به هفته بسیج گفت: اصل انقلاب اسلامی را از بسیج داریم و این که یک سال قبل از شروع جنگ امام راحل فرمان تاسیس این نهاد مردمی را دادند نشان می دهد که بسیج پیشران انقلاب اسلامی در همه صحنه ها است.
سرلشکر فیروز آبادی تاکید کرد: نیروی بسیج برای ساماندهی شبکه خدمت رسانی به نیروهای مردمی و هدایت آنها به جبهه های اصلی انقلاب اسلامی است.
مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا با اشاره به برخی پایان نامه های دانشگاهی گفت: به عنوان عضو هیات علمی و استاد دانشگاه زمانی که به پایان نامه‌هایی که به منابع خارجی اشاره کرده اند برخورد می کنم تاسف می خورم چرا که به میزانی که در آنها منبع و مرجع خارجی آمده، نشان می‌دهد هنوز در تولید علم عقب هستیم.
دومین همایش تجلیل از جهادگران عرصه علم و فناوری که در آن از طرح‌های مخترعان و مبتکران برتر بسیجی کشور رونمایی شد با حضور سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفان، سردار سرلشکر بسیجی حسن فیروزآبادی مشاور فرمانده معظم کل قوا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و فرهیختگان، نخبگان علمی و مخترعان بسیجی در سالن مرکزی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.
اجتمام*
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر