کد خبر: 38253
A

رییس کانون سردفتران و دفتریاران : تنظیم سند رسمی باعث شفافیت معاملات و جلوگیری از طرح دعاوی در مراجع قضایی می شود

رییس کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه سردفتران مرزداران پنهان این سرزمین هستند، گفت: تنظیم سند رسمی باعث شفافیت معاملات و جلوگیری از طرح دعاوی در مراجع قضایی می شود.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران : تنظیم سند رسمی باعث شفافیت معاملات و جلوگیری از طرح دعاوی در مراجع قضایی می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا دشتی اردکانی چهارشنبه شب در همایشی به مناسبت ششم دی ماه - گرامیداشت دفاتر استاد رسمی - در تالار وزارت کشور افزود: سردفتران و دفتریاران ، مرزداران پنهان و پشت صحنه این آب و خاک هستند.
وی با بیان اینکه نگارش قرارداد دولتی و ازدواج در ایران بدون پیشینه و ریشه نبوده است، اظهار کرد: نمونه های فراوانی از اسناد وقف در ألواح گلی تخت جمشید بویژه در حوزه تأسیسات و ابنیه عام المنفعه مانند قنات را می توان دید.
دشتی اردکانی اضافه کرد: توان دفاتر اسناد رسمی در بهداشت، امنیت سرزمینی، رونق توسعه و مبارزه با پولشویی بسیار عظیم است.
رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: در لایحه بودجه سال ٩٧ برای نخستین بار بودجه سازمان ثبت در صدسال اخیر رشد منفی داشته است.
وی ادامه داد: این درحالیست که برای اجرای قانون کاداستر و جلوگیری از زمین خواری به بودجه نیاز است.
به گفته وی، ٧٣٠٠ سردفتر ، ٧٣٠٠ دفتریار حقوقدان و ٣٠ هزار کارمند در ٣٠ هزار دفترخانه به جامعه خدمات حقوقی ارایه می کنند و وجود این ظرفیت در دفاتر اسناد از یک سو و تاثیر آن بر شفاف سازی از سوی دیگر ما را مجاب می کند که ادعا کنیم واسپاری امور شبه قضایی، امور مربوط به حل اختلاف و امور غیرمرتبط به دفاتر اسناد رسمی قوه مجریه در تنظیم طرح ها، تاثیر به سزایی در تصویب قوانین دارد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر