کد خبر: 62653
A

اگر «کلیسای نوتردام» در ایران بود و می‌سوخت...

طبعاً در فرانسه رسانه‌ها به چرایی رخ دادن ماجرا می‌پردازند و مقصران را بازخواست می‌کنند. اما اگر این اتفاق در ایران رخ می‌داد واکنش‌های احتمالی چطور بود؟

اگر «کلیسای نوتردام» در ایران بود و می‌سوخت...

به گزارش دیده بان ایران : «بخش‌های بزرگی از کلیسای نوتردام در آتش سوخت. یک کلیسای ۷۰۰ ساله که در جزیره سیته در میانه رود سن و در منطقه چهارم در مرکز پاریس واقع است و هر سال قریب به ۱۳ میلیون نفر از آن بازدید می‌کردند و ارزشی حیاتی برای کشور فرانسه داشت. طبعاً در این کشور رسانه‌ها به چرایی رخ دادن ماجرا می‌پردازند و مقصران را بازخواست می‌کنند. اما اگر این اتفاق در ایران رخ می‌داد واکنش‌های احتمالی چطور بود؟

- ابتدا در شبکه‌های مجازی خبر منتشر می‌شد. بعد از چند بار تائید و تکذیب با انتشار فیلم و عکس همه از آن خبردار می‌شدند.

- تلویزیون در ابتدا سکوت می‌کرد. بعد وقتی که خبر را «همه» شنیدند، خبر کوتاهی در این مورد زیرنویس می‌شد.

- به سرعت جوک‌ها و کلیپ‌های طنزی در مورد این ماجرا ساخته و دست به دست می‌شد. از جمله کلیپ نقی معمولی که می‌گوید: «آخه چرا دارین منو بازی میدین شما. چرا میخاین شما همه چی رو عادی جلوه بدید؟ هیچننگی از این بزرگ‌تر نیست، من دارم به قهقرا می‌رم؛ فقط بذارید برم من!»

- شایعات شکل می‌گرفت: «کار خودشونه! میخوان ما گرونی پیاز یادمون بره!»، «میگن عملیات تروریستی بوده»،«دروغه! این فیلم مال ایران نیست»، «زیر کلیسا یه نیروگاه هسته‌ای بوده» و...

- بعضی سلبریتی‌ها شروع به انتشار پست‌هایی در صفحات اینستاگرام خود می‌کردند که مضمون مشترک همه آنها این بود: «هیچ جای دنیا این اتفاق نمی‌افتد و ما خیلی بدبختیم که در ایران زندگی می‌کنیم.»

- رسانه‌های اصولگرا این اتفاق را به برجام ربط می‌دادند و می‌نوشتند از بی‌کفایتی دولت است وگرنه اگر کاندیدای ما رئیس‌جمهور شده بود الان آتش، گلستان می‌شد.

- آقای ضرغامی توئیت می‌کرد که یک بار به آقای روحانی گفته این مکان آتش می‌گیرد ولی آقای روحانی به او خندیده.

- چند شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان اقدام به پخش ویدئوهایی از زمان ساخت این مکان می‌کردند و نشان می‌دادند که در آن زمان تمام اقدامات ایمنی رعایت شده بود و این تقصیر حکومت است که یکی از آثار ملی را به عمد سوزانده.

- مسئولان دسته‌دسته به صحنه می‌رفتند، لباس آتش‌نشانی می‌پوشیدند و در حالی که جلوی دوربین‌ها شلنگ دستشان بود عکس می‌گرفتند.

- دکتر ظریف در توئیتی می‌نوشت این ماجرا تقصیر ترامپ است و دوباره می‌سازیمت!

- رسانه‌های اصلاح‌طلب به سرعت کشف می‌کردند که در زمان احمدی‌نژاد کپسول‌های اطفای حریق فروخته‌شده و با آن دلار خریده‌اند.

- عده‌ای از مردم جلوی کلیسا جمع می‌شدند، سلفی می‌گرفتند و مانع از کار تیم آتش نشانی می‌شدند.

- هلال احمر، آتش‌نشانی، نیروهای امدادی و انتظامی چنان صحنه را فتح می‌کردند که جایی برای کار نمی‌ماند، یک مسئول می‌گفت ما امکانات نداریم و مردم باید برای خاموش کردن آتش کمک کنند.

- آقای قالیباف در اینستاگرام می‌نوشت اگر مدیران جهادی واقعی در دولت وجود داشت الان آتش را خاموش می‌کردند.

- عکس‌هایی از آتش‌نشانان، نیروهای امدادی و هلال‌احمر منتشر می‌شد که گریه می‌کردند.

- عده‌ای به سپاه حمله می‌کردند، عده‌ای به تشکل‌های مردم‌نهاد یورش می‌بردند که در حال جمع‌آوری کمک برای خاموش کردن آتش هستند، گروهی با انتشار عکس‌های جگرخراش و اشک‌نوشت و سوزنامه به همه حمله می‌کردند و می‌نوشتند: من می‌دونم ما موفق نمیشم … همه‌مون میمیرم و هیچی فایده نداره!

- در نهایت ساختمان می‌سوخت و فرو می‌ریخت.

- مجلس فوری کمیته تحقیق و تفحص تشکیل می‌داد و اعلام می‌کردند در عرض یک هفته متهمین شناسایی و معرفی می‌شدند.

- یک هفته بعد همه چیز از یاد می‌رفت!»


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر