کد خبر: 95203
A

اولین شناسنامه فرزند پدرخارجی صادر شد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از صدور و تحویل اولین شناسنامه فرزند حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی خبر داد.

اولین شناسنامه فرزند پدرخارجی صادر شد

به گزارش دیده بان ایران؛ منصور حاجی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: به استناد قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، مصوبه سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی ایران، نخستین شناسنامه ایرانی برای فرزندان مادر ایرانی مزدوج با اتباع خارجی در کشور توسط این اداره کل صادر و تحویل شد.

وی ادامه داد: در اجرای قانون تابعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران، ۱۸۳۰۰ نفر از افراد متقاضی این قانون در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و وزارت کشور ثبت نام کردند که به یاری خداوند متعال اولین شناسنامه ایرانی در کشور توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران صادر و تحویل متقاضی مربوطهشد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران خاطرنشان کرد: از تعداد افرادی که در سایت فوق‌الذکر ثبت نام نموده اند، ۱۰۵۱ پرونده برای صدور شناسنامه ایرانی تشکیل و در حال انجام مراحل اجرایی بوده و ۱۴۰۰ پرونده نیز در دست اقدام است.

حاجی تصریح کرد: این اداره کل در راستای تحقق کامل مصوبه مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخگویی به مراجعین و فرزندان مشمول قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، جهت اجرای دقیق این قانون با تمامی امکانات اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر