کد خبر: 127085
A

صالح جوکار: جریان معاند می خواهد اختلالات اینترنت را به طرح صیانت ربط دهد

نماینده یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس در واکنش به کند بودن سرعت اینترنت می گوید: در یکی دودهه اخیر آنچنان که باید به ایجاد زیرساخت های لازم برای شبکه بین المللی تبادل اطلاعات توجه نشد و امروز با اشباع شدن این شبکه با اختلالات فراوانی روبرو هستیم.

صالح جوکار: جریان معاند می خواهد اختلالات اینترنت را به طرح صیانت ربط دهد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد صالح جوکار نماینده یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلالات در شبکه اینترنت ثابت و قطعی های مکرر اینترنت سیار اظهار کرد: متاسفانه در یکی دودهه اخیر آنچنان که باید به ایجاد زیرساخت های لازم برای شبکه بین المللی تبادل اطلاعات توجه نشد و امروز با اشباع شدن این شبکه با اختلالات فراوانی روبرو هستیم.

جوکار افزود: با ورود شبکه های اجتماعی و راه اندازی شبکه های استارت آپی و رویارویی هر روزه با پدیده های مختلف کسب و کار از یک سو و شیوع کرونا و لزوم استفاده بیش از 15 میلیون دانش آموز از بستر اینترنت، شبکه اینترنت کشور با افزایش بی سابقه کاربران روبرو شده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت امروز فضای مجازی در کشور پاسخگوی نیاز کاربران نیست ادامه داد: ضعف در این حوزه جدی تر از هر زمان دیگری است و امیدواریم وزارت ارتباطات در رفع این مشکل اقدام اساسی انجام دهد ولو اینکه شده بار بی توجه دولت های گذشته را به دوش بکشد.

نماینده یزد، اشکذر و بخش ندوشن با بیان اینکه می طلبد دولت در حوزه سرمایه گذاری در بخش زیرساخت های شبکه بین المللی اطلاعات توجه ویژه ای داشته باشد تصریح کرد: گاها جریان رسانه ای معاند به گونه ای این موضوع را نمایش می دهند که یا تعمدی در کار بوده یا این مشکلات به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی ربط دارد در صورتی که هنوز کلیات این طرح هم در کمیسیون مربوطه تصویب نشده است.

جوکار عنوان کرد: کلیات و جزئیات این طرح باید در کمیسیون باید بررسی شود و در صورت تصویب به صحن مجلس بیاید و رای گیری شود و بعد رای گیری و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل می شود که لازم الاجرا است و نسبت دادن اختلالات شبکه اینترنت به این طرح درست نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر