کد خبر: 127504
A

ردیابی شش کامیون با راننده ایرانی در خاک اوکراین / هدایت کامیون‌ها به مرز لهستان و رومانی

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شناسایی شش دستگاه کامیون دارای راننده ایرانی در قلمرو اوکراین خبر داد. وی افزود: امیدواریم کامیون حامل راننده ایرانی که «جی پی اس» آن به هر دلیلی فعال نیست، در قلمرو اوکراین نباشد چرا که در این صورت شناسایی و کمک به این راننده سخت خواهد بود

ردیابی شش کامیون با راننده ایرانی در خاک اوکراین / هدایت کامیون‌ها به مرز لهستان و رومانی

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از شناسایی شش دستگاه کامیون دارای راننده ایرانی در قلمرو اوکراین خبر داد.

جواد هدایتی با اعلام این خبر گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه ردیابی کامیون‌های ایرانی که با همکاری اتاق ایران از چند ماه گذشته انجام شد، تمام کامیون‌های ایرانی که با کارنه در تردد هستند از این سامانه و جی پی اس و سیستم ردیاب بین الملل برخورداند.

وی ادامه داد: براساس رصد کامیون‌ها از طریق این سامانه و براساس اخرین اطلاعات ردیاب بین‌الملل، شش دستگاه کامیون دارای راننده ایرانی در قلمرو اوکراین شناسایی کردیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین وضعیت تردد کامیون‌های ترانزیتی ایرانی در قلمرو کشور اوکراین اظهار داشت: در بین کشورهای اروپای شرقی یکی از کشورهایی که ایران با آن حجم مراودات تجاری بالایی دارد، اوکراین است و این ارتباطات تجاری باعث افزایش تردد ناوگان بین دو کشور است و اوکراین جزو معدود کشورهای اروپایی بوده که تردد ناوگان تجاری آنها در ایران بیشتر از ناوگان ایرانی در قلمرو اوکراین است.

به گفته هدایتی، با توجه به احتمال حملات نظامی در اوکراین و هشدارهایی که وجود داشت، از هفته گذشته به شرکت‌های حمل و نقل در این باره اطلاع رسانی‌های لازم را انجام دادیم تا ملاحظات امنیتی را داشته باشند و تا جایی که می‌توانند از تردد از این کشور اجتناب کنند.

وی با اشاره به ردیابی کامیون‌های ایرانی در اوکراین اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به راه‌اندازی سامانه ردیابی کامیون‌هایی ایرانی که با همکاری اتاق ایران از چند ماه گذشته انجام شد، تمام کامیون‌های ایرانی که با کارنه در تردد هستند، از این سامانه و جی پی اس و سیستم ردیاب بین‌الملل برخورداند. براساس رصد کامیون‌ها از طریق این سامانه و براساس اخرین اطلاعات ردیاب بین‌الملل، شش دستگاه کامیون دارای راننده ایرانی در قلمرو اوکراین شناسایی کردیم.

به گفته مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حضور این تعداد کامیون با راننده ایرانی در قلمرو کشور اوکراین نشان می‌دهد شرکت‌های حمل و نقل هشدارهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را جدی گرفتند و این اطلاع‌رسانی‌ها موثر واقع شده است.

هدایتی افزود: امیدواریم کامیون حامل راننده ایرانی که «جی پی اس» آن به هر دلیلی فعال نیست، در قلمرو اوکراین نباشد چرا که در این صورت شناسایی و کمک به این راننده سخت خواهد بود، البته این احتمال بسیار ضعیف است.

وی با بیان اینکه با مدیریت و هماهنگی بین شرکت‌های حمل و نقل و سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف و دیگر کشورهای همسایه اوکراین و ارتباطات اینترنتی که با رانندگان این شش دستگاه کامیون داریم، خوشبختانه اکثر این کامیون ها از مناطقی که درگیری نظامی رخ داده، فاصله دارند، تصریح کرد: برخی از این کامیون‌ها به مرز لهستان نزدیک هستند و برخی هم در جنوب و غرب اوکراین هستند که در حال بررسی امکان هدایت و خروج امن آنها از کشور رومانی و مجارستان هستیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: علاوه بر این اقدامات از طریق سازمان‌های بین المللی مرتبط با حمل و نقل نیز پیگیر تدابیر برای خروج کامیون‌های با رانندگان ایرانی از کشور اوکراین هستیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر