کد خبر: 130767
A

نکات ولاگری با دوربین کانن 90D

اگر منوی دوربین کانن 90D را به خوبی بلد باشید قطعاً ولاگری برای شما بهترین گزینه محسوب می شود. در این راستا باید یک سری اصول خاص در زمینه ولاگری را بشناسید و سعی کنید همه موقعیت ها را در نظر بگیرید.

نکات ولاگری با دوربین کانن 90D

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اگر منوی دوربین کانن 90D را به خوبی بلد باشید قطعاً ولاگری برای شما بهترین گزینه محسوب می شود. در این راستا باید یک سری اصول خاص در زمینه ولاگری را بشناسید و سعی کنید همه موقعیت ها را در نظر بگیرید.

دوربین کانن 90D در یک نگاه

شما به واسطه دوربین کانن 90D می توانید لحظاتی را به ثبت برسانید که دیدن آنها با چشم های غیر مسلح امکان پذیر نیست. از سوی دیگر می توانید عکاسی پیاپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه داشته باشید. اگر به دنبال عکاسی برای حیات وحش یا عکاسی ورزشی هستید دوربین کانن 90D بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

عملکردهای فوق سریع در بین دوربین های DSLR می تواند تعادلی از سرعت و کیفیت را به همراه قابلیت حمل و نقل آسان فراهم سازد. این دوربین یک انتخاب ایده آل برای عکاسی منظره و عکاسی ورزشی نیز محسوب می شود.

 مثلاً دستگاه دارای یک حسگر APS-C 32.5 مگاپیکسلی است و از لنزهای مخصوص دوربین های فول فریم برای آن استفاده شده است. امکان کراپ 1/6 برابری نیز برای این دستگاه وجود دارد. می توانید از لنزهای مخصوص دوربین فول فریم نیز استفاده کنید.

نکات عکاسی حرفه ای با دوربین کانن 90D

برای اینکه بتوانید پروسه ولاگری حرفه ای را با دوربین کانن 90D به درستی طی کنید می بایست سیستم نمایش عکس پس از ثبت را فعال کنید. این کار سبب می شود تا ایرادات را سریعاً برطرف سازید. دقت کنید که این امکان کمک می کند تا بتوانید بهترین اصول را در بر بگیرید. موضوع مهم دیگر آپشن های چرخش عکس است. چرخش عکس سبب می شود تا تصاویر به بهترین نحو اجرا شود. دقت کنید که منوی ثبت عکس ها باید بر اساس موقعیتی که دارند دسته بندی شوند.

IMG_20220423_163140_144

تنظیم حساسیت سنسور به نور  ISO در این دوربین به صورتی است که می تواند عکس های خارق العاده ای به ثبت برساند. تنظیم تراز سفیدی نور می تواند یک عملکرد کاملاً اصولی باشد.

 از سوی دیگر دستگاه را باید روی عملکرد کاهش نویز و بهبود روشنایی تنظیم کنید تا ایرادات تصویر سریعاً برطرف شود. از سوی دیگر اصلاح خطای لنز می تواند یک موقعیت خوب و اصولی برای تصویر برداری فراهم سازد. لرزشگیر دیجیتالی می تواند شما را از شر لرزش ها در امان نگه دارد.

خطوط راهنما می توان برای تولید محتوا برای شما یک آیتم کننده محسوب شود. دقت کنید که عکاسی با فاصله زمانی می تواند به تصویرسازی داستانی کمک کند. همه موارد یاد شده بخشی از منوی دوربین کانن 90D محسوب می شود. دقت کنید که ریموت کنترل ها به طور کلی بر اساس سبک اجرایی دسته بندی شده اند تا بتوانید در ثبت تصاویر همه بخش ها را ارزیابی کنید.

IMG_20220423_163142_043

تعداد نقاط فوکوس را تنظیم کنید!

یکی از موضوعات مهمی که می تواند به تصویر سازی بهتر در ولاگری کمک کند تنظیم نقاط فوکوس است. شما می توانید در ابتدا وضعیت فوکوس را قفل قرار دهید، سپس تعداد نقاط فوکوس را تنظیم کنید و در نهایت موقعیت دوربین ها را بسنجید.

 از یاد نبرید که نقاط فوکوس می تواند روی کیفیت تصویر تاثیرگذار باشد. تنظیمات مربوط به اصلاح خطای پرش نور نیز می تواند برای تصویرسازی شرایط خوبی را فراهم سازد. سعی کنید برای موقعیت پرش نور چندین موضوع را ارزیابی کنید.

 اول اینکه بهتر است سعی کنید موقعیت های فوکوس خودکار را در نظر بگیرید. تلاش کنید تا بتوانید چراغ های کننده کننده فوکوس خودکار را ارزیابی کنید.

شما می توانید سبک های مختلف عکس را در بخش PICTURE CONTROL در نظر داشته باشید. همینطور شرایطی فراهم است تا بتوانید سیستم حساسیت به نور ISO را نیز تنظیم کنید.

IMG_20220423_163144_560

کار با دکمه ها را یاد بگیرید

در ابتدا نیاز است که در خصوص بدنه دوربین و نحوه باز و بسته کردن اطلاعات کاملی داشته باشید. مثلاً باید در خصوص کارت حافظه  و نحوه ورود و خروج آن اطلاعات کاملی داشته باشید. از یاد نبرید که نحوه کار با دکمه های روی بدنه به شما کمک می کند تا بهترین تنظیمات را داشته باشید. 

از سوی دیگر نیاز است که صفحه نمایشگر بالای دوربین را به درستی تنظیم کنید. منظره یاب از بخش های مهمی محسوب می شود که سبب می شود تا محیط بتوانید ولاگری به بهترین نحو ادامه دهید. دکمه های مربوط به پشتی بدنه شامل ذره بین، نمایش، نمایش زنده و سطل زبانه است و اطلاعات و منوها نیز در بخش پشنی قرار دارد.

تصاویری با رزولوشن 32.5 مگاپیکسلی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید تصاویر را هر چقدر می خواهید کراپ کنید. افت کیفیت در این راستا کمتر دیده می شود. این مورد برای گرافیستها و عکاسان طبیعت بهترین گزینه است.

جمع بندی

سرعت و کیفیت دوربین کانن 90D  برای ولاگری بی نظیر است. اینطور که بررسی ها نشان می دهد این محصول می تواند به واسطه حسگرهای قدرتمند خود شرایط خوبی را فراهم سازد. به طور کلی شما می توانید دوربین کانن 90D به بهترین نحو تنظیم کنید. دقت داشته باشید که به طور کلی عکاسی طبیعت می تواند توسط این دوربین ها به خوبی صورت بگیر. اینطور که بررسی ها نشان می دهد شما می توانید عکس های بی رقیب با لنزهای تله دوربین کانن 90D بگیرید. 

البته که قیمت دوربین کانن 90D نسبتاً بالا است. دقت کنید که تصاویر بر اساس سبک عکسبرداری و با تنظیمات مختلف در نظر گرفته می شوند. آموزش منو دوربین به شما کمک می کند تا بتوانید همه چیز را دقیق و اصولی در نظر داشته باشید. یک نکته بسیار مهم دیگر که باید بدانید این است که برخی از قابلیت های تصویربرداری در شب در دوربین کانن 90D کمک می کند تا بتوانید همه شرایط را به خوبی ارزیابی کنید.

زمانی که پروسه آموزش منو در دوربین کانن 90D به درستی طی شود می توانید دوربین مورد نظر را به خوبی شناسایی کنید و با آن به سادگی کار کنید. از یاد نبرید که این دوربین ها می توانند بر اساس سبک و مدلی که دارند دسته بندی شوند. شما می توانید محصولی که از نظر کیفیت مناسب کار ولاگری است را با قیمت مناسب خریداری کنید و همه موارد را بسنجید. 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر