کد خبر: 132599
A

نماینده مجلس: در عمر ۹ ماهه دولت اتفاق جدیدی در حوزه مسکن رخ نداده/ در بحث سیمان، آهن و میلگرد هنوز دچار مشکل هستیم

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید یک میلیون مسکن در سال می‌تواند بر کاهش التهاب بازار مسکن تاثیر بگذارد، گفت: دولت علی رغم خیز بلندی که در اوایل داشت، اما الان ضرب آهنگ کار در تولید مسکن به شدت کُند است و بسیاری از شهرها و استان ها هنوز به مرحله تامین زمین نرسیدند که باعث شده التهاب در بازار مسکن بیشتر شود.

نماینده مجلس: در عمر ۹ ماهه دولت اتفاق جدیدی در حوزه مسکن رخ نداده/ در بحث سیمان، آهن و میلگرد هنوز دچار مشکل هستیم

به گزارش دیده بان ایران؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید یک میلیون مسکن در سال می‌تواند بر کاهش التهاب بازار مسکن تاثیر بگذارد، گفت: دولت علی رغم خیز بلندی که در اوایل داشت، اما الان ضرب آهنگ کار در تولید مسکن به شدت کُند است و بسیاری از شهرها و استان ها هنوز به مرحله تامین زمین نرسیدند که باعث شده التهاب در بازار مسکن بیشتر شود.

عادل نجف زاده در خصوص قانون جهش تولید مسکن، گفت: تامین زمین رایگان در نقاط خوب کشور و استفاده از ظرفیت تمام بانک های کشور از جمله مولفه‌هایی بود که مجلس برای اجرای قانون جهش تولید مسکن فراهم کرد که اجرای این قانون، می‌تواند فضای کسب و کار و اشتغال در کشور را رونق دهد زیرا فعال سازی بخش مسکن می تواند ۷۰۰ شغل ایجاد کند.

او ادامه داد: دولت علی رغم خیز بلندی که در اوایل کار داشت، اما الان ضرب آهنگ کار در تولید مسکن به شدت کُند است و بسیاری از شهرها و استان ها هنوز به مرحله تامین زمین نرسیدند که باعث شده التهاب در بازار مسکن بیشتر شود.

نماینده مردم خوی در مجلس تصریح کرد: فضای بازار، فضای عرضه و تقاضا است و به اندازه کافی عرضه نداریم؛ تقاضاها دقیق نبودند که با آمایش سرزمین به دنبال آن بودم که دقیقا بدانیم چه مقدار مسکن نیاز داریم و تولید ۱ میلیون مسکن ما را به این افق می رساند؛ اما متاسفانه عدم همراهی بانک ها و عدم توجه استراتژیک وزارت راه به مسکن، باعث کُندی شده است. دولت عمر ۹ ماهه را طی می کند اما اتفاق جدیدی رخ نداده است و لازم است شخص رییس جمهور به این موضوع ورود کرده و وضعیت را در شورای عالی مسکن سامان دهد.

نجف زاده با بیان اینکه تولید یک میلیون مسکن در سال، التهاب بازار را کاهش می‌دهد، گفت: اخذ مالیات بر خانه های خالی که با وجود تصویب در مجلس هنوز سازوکار آن در دولت تعریف نشده است ، اگر اجرایی شود، موثر خواهد بود. همچنین در بحث سیمان، آهن و میلگرد هنوز دچار مشکل هستیم که همه این موارد باید در کنار هم ساماندهی شود تا هم تولید مسکن رخ دهد و هم نظارت بر اجاره بها صورت بگیرد.

او در خصوص طرح مجلس برای ساماندهی بازار اجازه بهاء گفت: در کمیسیون، طرحی را با عنوان نظارت بر بازار اجاره بهاء دنبال می کنیم و به دنبال این هستیم که این طرح تا چهارشنبه به صحن برسد و تصویب شود که تصویب و اجرای آن، التهاب بازار را کاهش و نرخ رشد بی رویه اجاره بها را کنترل می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر