کد خبر: 131563
A
بابایی کارنامی:

مجلس دولت را مکلف کرده تا در ارائه وامهای زیر صد میلیون از مردم وثیقه نگیرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید: مجلس دولت را مکلف کرده تا در ارائه وامهای زیر صد میلیون تومان به مردم، وثیقه دریافت نکند. همچنین تعهدات مردم هم بر اساس پارامتر هایی که در سبد درآمدی آنها پیش‌بینی شده قابل وصول است و در این بخش نباید نگرانی وجود داشته باشد.

مجلس دولت را مکلف کرده تا در ارائه وامهای زیر صد میلیون از مردم وثیقه نگیرد

به گزارش دیده بان ایران؛ علی بابایی کارنامی با اشاره به مشکلات در زمینه ارائه تسهیلات وام ازدواج به جوانان از سوی برخی از بانک‌ها اظهار کرد: طبق اخباری که وجود دارد هنوز ابلاغیه پرداخت وام از سوی بانک مرکزی به بانک‌ها ارائه نشده است به ویژه در موضوع ارائه تسهیلات وام ودیعه مسکن و وام ازدواج که باید در این بخش تسریع شود.

وی تصریح کرد: بانک‌ها باید به تعهدات قانونی خود به درستی عمل کنند و در این زمینه فعال تر عمل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس دولت را مکلف کرده تا در ارائه وامهای زیر صد میلیون تومان به مردم، وثیقه دریافت نکند. همچنین تعهدات مردم هم بر اساس پارامتر هایی که در سبد درآمدی آنها پیش‌بینی شده قابل وصول است و در این بخش نباید نگرانی وجود داشته باشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: به واقع بانک ها نباید در بخش ارائه وام ازدواج و وامهای زیر صد میلیون تومان سخت گیرانه برخورد کند چرا که افرادی که به بانک برای دریافت وام های جزئی رجوع می کنند نه ابر بدهکار هستند و نه دور از دسترس.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بانک‌ها در ارائه وام‌های ازدواج و بدیهی مسکن تخطی داشته باشند که مجلس به این بخش ورود کرده و ابزارهای نظارتی خود استفاده خواهد کرد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر