کد خبر: 134166
A

عضو کمیسون اقتصادی مجلس: حذف ارز ترجیحی فشاراقتصادی فراوانی بر مردم وارد کرده است

نماینده انقلابی مجلس یازدهم گفت: دولت متعهد شده بود در صورت حذف ارز ترجیحی قیمت کالاها از شهریور سال 1400 بیشتر نشود اما به دلایلی ازجمله آماده نبودن زیرساخت های لازم برای حذف ارز ترجیحی و کالابرگ الکترونیکی شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس: حذف ارز ترجیحی فشاراقتصادی فراوانی بر مردم وارد کرده است

به گزارش دیده بان ایران؛ مسلم صالحی با اشاره به عدم آماده سازی کالابرگ از سوی دولت و افزایش بی رویه قیمت کالا ی اساسی مردم گفت:متاسفانه بر اثر حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم هستیم که این مسئله فشاراقتصادی بر مردم را بیشتر کرده است.

وی تاکید کرد: دولت متعهد شده بود در صورت حذف ارز ترجیحی قیمت کالاها از شهریور سال 1400 بیشتر نشود اما به دلایلی ازجمله آماده نبودن زیرساخت های لازم برای حذف ارز ترجیحی و کالابرگ الکترونیکی شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه عدم نظارت دولت بر کالاهای اساسی باعث افزایش قیمت کالاها شده است ادامه داد:از سوی دیگردولت تاکید داشت که تنها 4 قلم از کالاهای اساسی گران خواهد شد اما دولت کالای وابسته به این 4 قلم کالا را مدنظر قرار نداد به عنوان مثال اگر قیمت شیر گران می شود نمی شود توقع داشت که یک بیسکویت و کیک گران نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: قطعا این طور نیست که تنها 4 قلم کالا گران شده باشد و نیاز است که دولت در این بخش کنترل لازم را داشته باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید هرچه سریعتر زیرساخت های کالابرگ الکترونیکی را فراهم کند، اظهارکرد: نباید نقدینگی به طور مستقیم وارد بازار شود چراکه ورود هرگونه نقدینگی بدون پشتوانه به بازار، به طور خود به خود منجر به تورم خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اگر کالابرگ الکترونیکی صرفا  برای خرید کالای اساسی مدنظر قرار گیرد حتما این رویکرد می تواند قیمت کالاهای اساسی را کنترل کند.

این نماینده مجلس با اشاره به آماده سازی زیرساخت های کالابرگ الکترونیکی تا شهریور سال جاری بیان داشت: مجلس دولت را مکلف به این اقدام کرده است با این حال بعید است دولت تا شهریور زیر ساخت های تامین کالابرگ الکترونیکی را آماده کند.

وی تاکید کرد: وزرای مرتبط با این مسئله به نوعی در کمیسیون های مجلس اذعان دارند که دولت آمادگی لازم برای تامین کالابرگ الکترونیکی تا مدت مشخص شده را ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس تلاش می کند تا در راستای جراحی اقتصادی به دولت کمک کند، بیان کرد: مجلس اگر متوجه شود که دولت در راستای تامین کالابرگ الکترونیکی کوتاهی خواهد کرد قطعا به این بخش ورود کرده و اقدامات نظارتی خود را اعمال می کند.

منبع: افکار

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر