کد خبر: 149210
A
دیده‌بان ایران افزایش یکباره بلیت هواپیما پس از زلزله ترکیه را بررسی کرد؛

رئیس انجمن دفاتر هواپیمایی خبر داد: تداوم افزایش قیمت بلیت هواپیما تا ۱۰ فروردین/ پس از زلزله میزان خرید بلیت ها کمتر شده است

حرمت‌الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به سایت دیده‌بان ایران گفت: پیش‌بینی میکردیم که قیمت بلیت افزایش پیدا کند ولی دلیل این افزایش قیمت، افزایش تقاضاست زیرا با نزدیک شدن به ایام سال نو تعداد مسافران بالا میرود به طوریکه تا ۱۰ فروردین ماه افزایش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

رئیس انجمن دفاتر هواپیمایی خبر داد: تداوم افزایش قیمت بلیت هواپیما تا ۱۰ فروردین/  پس از زلزله میزان خرید بلیت ها کمتر شده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ در پی وقوع زلزله در برخی از استان‌های ترکیه شاهد این بودیم که به یکباره قیمت بلیت هواپیما از مبدا تهران به استانبول و برخی شهرهای ترکیه افزایش پیدا کرد دلیل این افزایش قیمت‌ها و ارتباط آن با زلزله ترکیه را پیگیری کردیم.

حرمت‌الله رفیعی؛ رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران به سایت دیده بان ایران گفت: زلزله ترکیه در مناطقی اتفاق اقتاد که مقاصد گردشگری ایرانیان نیست پس این عرضه و تقاضاست که میتواند قیمت‌ها را تغییر دهد. گردشگری از تهران به شهرهای مختلف ترکیه در حال انجام است ولی شهرهایی که دچار زلزله شدند مقصد گردشگران ایرانی نبودند.

87852

قیمت بلیت هواپیما تا ۱۰ فروردین افزایشی خواهد بود

وی ادامه داد: پیش‌بینی میکردیم که قیمت بلیط افزایش پیدا کند ولی دلیل این افزایش قیمت، افزایش تقاضاست زیرا با نزدیک شدن به ایام سال نو تعداد مسافران بالا میرود به طوریکه تا ۱۰ فروردین ماه افزایش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

مخالف شدید افزایش قیمت‌ها هستم

رفیعی تاکید کرد: بنده خوشحال یا موافق افزایش قیمت بلیت نبوده و شدیدا با افزایش نرخ‌ها به هر مقصدی مخالفم و اعتقاد دارم که قیمت‌ها باید براساس عرف جامعه باشد نه اینکه به دلیل افزایش تقاضا و کم شدن عرضه قیمت‌ها را بالا ببرند.

پس از زلزله میزان خرید بلیت ترکیه کمتر شده است

 رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از صاحبان ایرلاین‌ها خواست تا رعایت حال مردم را داشته باشند و در ادامه به سایت دیده بان ایران گفت: ترکیه که صنعت گردشگری خوبی دارد در فصل‌هایی که با افزایش تقاضا روبروست قیمت‌ها را بالا نمیبرد. در حال حاضر هم پس از زلزله میزان خرید بلیت ترکیه کمتر شده است. ولی در ایران این موضوع کاملا متفاوت بوده و هرچه تقاضا بیشتر شود نرخ‌ها نیز بالاتر میرود و اصلی‌ترین مشکل ما در این صنعت این است که یک نهاد نظارتی وجود ندارد تا بتواند کنترل‌های لازم را اعمال کند پس مشهود است که نقص قوانین داریم.

گزارش:سایت دیده بان ایران- صفورا طالب زاده

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر