کد خبر: 149240
A

هوآوی، ۸۰ میلیون‌ مشتری خود را از دست داد

تحریم‌های ایالات‌متحده علیه هواوی باعث شده است این شرکت چینی ۸۰ میلیون‌نفر از مشتریان خود را ازدست بدهد.

هوآوی، ۸۰ میلیون‌ مشتری خود را از دست داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تحریم‌های ایالات‌متحده علیه هواوی باعث شده است این شرکت چینی ۸۰ میلیون‌نفر از مشتریان خود را ازدست بدهد.

با توج به تحریم‌های مختلف اعمال شده علیه هواوی، واحد ساخت گوشی‌های هوشمند این شرکت با کاهش شدید درآمد مواجه شده است. اکنون یکی از مدیران شیائومی اعلام کرده است کدام برندها از این موقعیت استفاده کرده‌اند تا بخشی از درآمد هواوی را به‌خود اختصاص دهند.

طبق گفته‌ی لو ویبینگ، رئیس شیائومی، هواوی حدود ۸۰ میلیون‌نفر از مشتریان خود را به‌دلیل تحریم‌ها ازدست داده است. باید اشاره کنیم رابطه‌ی این شرکت با تأمین‌کننده‌ی اصلی تراشه‌های موردنیاز محصولاتش یعنی TSMC نیز قطع شده و علاوه‌براین به تأمین‌کنندگان فناوری‌هایی که در ایالات‌متحده توسعه یافته‌اند دسترسی ندارد. به‌عبارت دیگر، بخش گوشی‌سازی هواوی اساساً فلج شده و درآمدزایی آن به‌شدت افت کرده است.

به گزارش گیزموچاینا، هواوی زمانی دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان بود اما پس‌از تحریم‌های ایالات‌متحده، مشکلات زیادی برسر راه آن ایجاد شد. مقام ارشد شیائومی فاش کرد ۵۰ میلیون‌نفر از مشتریان هواوی به خدمات و محصولات شیائومی روی آورده‌اند. ازطرف دیگر ۲۰ میلیون‌نفر از مشتریان غول فناوری چینی نیز به محصولات اپل مهاجرت کرده‌اند و مابقی نیز از خدمات و دستگاه‌های ساخت برند آنر استفاده می‌کنند.

محدودیت‌های اعمال‌شده علیه هواوی، شکاف بزرگی را در بازار چین ایجاد کرد و سایر برندها از این فرصت برای جذب مشتریان بیشتر بهره بردند. ازطرف دیگر، به‌دلیل مشکلات مربوط به زنجیره‌های تأمین و عوامل اقتصادی، بازار گوشی‌های هوشمند به‌طور کلی روند کاهشی را تجربه می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر