کد خبر: 153515
A

ساینا به مرز ۴۰۰ میلیون تومان رسید

قیمت خودرو در بازار این روزها با نوسانات نسبی همراه شده است. به طوری که امروز ساینا S در بازار به مرز ۴۰۰ میلیون تومان رسید و قیمت ۳۹۲ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

ساینا به مرز ۴۰۰ میلیون تومان رسید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قیمت خودرو روز یکشنبه، سوم اردیبهشت ۱۴۰۲، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی مواجه شد.

قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه شد. قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت. اما در نیمه دوم این ماه با توجه به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای شوک جدیدی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در ادامه سال در انتظار بازار است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

قیمت پژو ۲۰۷i پانوراما دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ به ۸۰۵ میلیون تومان رسید.

اکنون رانا پلاس پاناروما ۱۴۰۲ را با نرخ پایین‌تر از ۶۷۰ میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت.

پژو پارس موتور جدید XU۷P، ساخت ۱۴۰۲ که این روزها جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و سقف ۶۰۸ میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ ۶۱۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

در این میان خودروی ساینا دنده‌ای S که در روزهای گذشته وارد کانال ۴۰۰ میلیون تومانی شد، امروز در بازار خودروی کشور به ۳۹۲ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری ۱۴۰۱ با نرخ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که مدل ۱۴۰۲ این خودرو ۵۰ میلیون گران‌تر از مدل قبلی خود، یعنی با نرخ دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما S۸ ۱۴۰۲ نیز امروز به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید.

تیگو ۸ پرو اما امروز با ورود به کانال سه میلیارد تومانی، نرخ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بابک صدرایی، کارشناس صنعت خودرو، گفت: در مواجه با پیش‌بینی روند و قیمت خودرو باید به دو مولفه‌ مختلف توجه کرد. قانون‌گذار بازار شرایط اقتصادی کشور است. اما صحبت‌هایی که در رابطه با کاهش قیمت‌ها می‌شود عامل جزئی است و زمانی موثر خواهد بود که دو مساله افزایش نرخ دلار و همچنین تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی کنترل شوند.

او در ادامه توضیح داد: فارغ از این دو پارامتر، زمانی افزایش عرضه در قیمت‌ها تاثیرگذار خواهد بود که قیمت‌گذاری دستوری خودرو به روال منطقی بازگردد. چراکه باوجود افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای، همچنان اختلاف قیمت خودروها بین بازار و کارخانه فاحش است. شکاف قیمتی بازار و کارخانه نشان‌دهنده اشتباه بودن شیوه قیمت‌گذاری است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر