کد خبر: 153709
A

قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت

قیمت دلار امروز با روند افزایشی باز شد و در میانه روز خط قرمز ۵۲ هزار تومانی سیاستگذار را شکست. معامله‌گران اردیبهشت را فصل شروع داغ دلار پیش‌بینی می‌کنند.

قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ قیمت دلار روز گذشته با روند کاهشی باز شد. امروز روند اسکناس آمریکایی برخلاف دیروز افزایشی بود. با وجودی که دلار در بازار آزاد با افزایش قیمت باز شد و در پایان معاملات نیز خط قرمز ۵۲ هزار تومانی سیاستگذار را شکست؛ اما در مرکز مبادله این خط به سمت پایین شکسته شد. دلار امروز در مرکز مبادله کانال ۴۲ هزار تومانی را از دست داد و با کاهش ۲۱۴ تومانی به محدوده ۴۱ هزار تومانی برگشت.

حرکت رفت و برگشتی قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومانی بعد از تعطیلات نوروز به صورت  پیوسته برقرار است. معامله‌گران اردیبهشت را ماه داغ شدن بازارهای مالی می‌دانند و امیدوارند روند دلار با وضوح بیشتری به کار خود ادامه دهد.

بازار ارز با وجود قوانین و مقررات بانک مرکزی برای دریافت دلار سهمیه‌ای از صف‌های ارز توافقی خالی شده است. این در حالی است که فعالان بازار ارز می‌گویند دلار همچنان متقاضی دارد و خریداران به هر نحو ممکن از بازار آزاد دلار تهیه می‌کنند.

دیروز نگاه معامله‌گران به بازار ارز از اخبار حمل‌ و نقلی و بالا رفتن جریمه‌های راهنمایی و رانندگی خط می‌گرفت. زمزمه‌هایی در بازار شنیده می‌شد مبنی بر اینکه افزایش کرایه حمل و نقل، بالا بردن ظرفیت تاکسی‌ها از سه مسافر به چهار نفر و بالا رفتن جریمه‌های راهنمایی و رانندگی برای هفته آینده سیگنال صعودی به قیمت دلار می‌دهد. فعالان بازار می‌گویند هفته آینده بازار داغ‌تر می‌شود.

با این وجود تحلیلگران اقتصادی با توجه به تورم موجود معتقدند، آرامش در بازار ارز مقطعی است و افزایشی‌های بازار امید دارند اردیبهشت‌ماه رونق به بازارهای مالی برگردد.

قیمت دلار در نرخ‌های مختلف

امروز ششم اردیبهشت ۱۴۰۲ و در لحظه نگارش این گزارش روند قیمت دلار در بازار آزاد و مرکز مبادله، نامتوازن است. قیمت ارز آمریکایی در بازار آزاد افزایش ۴۰۰ تومانی دارد و با قیمت ۵۲ هزار و ۱۱۰ تومان معامله می‌شود.

صبح امروز نیز دلار با قیمت ۴۱ هزار و ۹۹۶ تومان در مرکز مبادله کشف قیمت شد و بیش از ۲۰۰ تومان نسبت به دیروز، کاهش قیمت دارد. دلار حواله نیز با کاهش ۵۰ تومانی با قیمت ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام قیمت شد.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بوده است.

قیمت ارزهای موثر

امروز قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله ارز و طلا با ۳۰۰ تومان کاهش قیمت همراه بود و با رقم ۴۶ هزار و ۴۶ تومان اعلام شد. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۸۶۰ تومان و کاهش ۲۶۲ تومانی اعلام قیمت شد. یورو نیز امروز در مرکز مبادله دلار و طلا یک پله عقب نشست. گفتنی است قیمت یورو در بازار آزاد با رقم ۵۷ هزار و ۵۵۳ تومان اعلام شد. این ارز در بازار آزاد نزدیک به ۸۰۰ تومان افزایش قیمت دارد.

امروز قیمت درهم در بازار آزاد ۱۴ هزار و ۵۳۰ تومان اعلام شد و نسبت به دیروز ۱۵۰ تومان افزایش دارد. اما قیمت حواله درهم در سایت بازار متشکل معاملات با کاهش قیمت باز شد. امروز این ارز  ۱۰ هزار و ۳۸۸ تومان اعلام شده و کاهش محدودی داشت. اسکناس درهم نیز در این مرکز با قیمت ۱۱ هزار و ۴۲۷ تومان نرخ‌گذاری شد. قیمت دلار درهم نیز ۵۳ هزار و ۳۲۵ تومان محاسبه می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر