کد خبر: 155926
A

غذای دانشگاه ۱۰ برابر گران شد

در حالی‌که قیمت غذای دانشجویی در اغلب دانشگاه‌ها تا 6 هزار تومان تعیین شده، دانشگاه شهید رجایی قیمت هر پرس غذا را به 25 هزار تومان افزایش داده است.

غذای دانشگاه ۱۰ برابر گران شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ کمبود بودجه به غذای دانشجویی رسیده است. این دلیلی است که مسئولان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به دانشجویان معترض اعلام کرده‌اند.

دانشجویان شهید رجایی در ماه‌های اخیر بارها برای افزایش قیمت غذای دانشگاه اعتراض کرده‌اند، اما تاکنون اعتراضشان راه به جایی نبرده است.

پیش از این نیز در سال‌های گذشته، دانشجویان دانشگاه‌های دیگر برای افزایش قیمت غذا و کیفیت آن اعتراض کرده‌اند. اما افزایش قیمت غذا در دانشگاه شهید رجایی رکورد همه دانشگاه‌ها را شکست.

یک پرس غذای دانشجویی 25 هزار تومان

قیمت یک پرس غذا در این دانشگاه به 25 هزار تومان رسیده است. در حالی‌که تا پیش از این دانشجویان برای همان غذا 2500 تومان هزینه پرداخت می‌کردند. به عبارتی نسبت به سال گذشته 10 برابر و نسبت به سایر دانشگاه‌ها چهار برابر شده است.

در حال حاضر منوی غذا در دانشگاه‌های دیگر تا سقف قیمت 6 هزار تومان به دانشجویان ارائه می‌شود.

افزایش قیمت غذا در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به سال گذشته برمی‌گردد. بهمن‌ماه سال گذشته، گروهی از دانشجویان در اعتراض به این افزایش قیمت اعتراض داشتند. البته اعتراض آنها نیز با برخورد نیروهای حراست دانشگاه مواجه شد.

تا پیش از بهمن‌ماه قیمت غذا همان 2500 تومان بود، اما بعد از آن، بنا بر آنچه مسئولان دانشگاه به دانشجویان اعلام کردند به دلیل کسری بودجه قیمت غذا 10 برابر شد.

به عبارتی غذاهایی که دانشجویان از بهمن‌ماه رزرو و استفاده کردند با نرخ جدید برای آنها حساب و در حساب کاربری آنها در سامانه دانشگاه (سماد) به عنوان بدهی ثبت شده است. یکی از دانشجویان در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: «با قیمت جدید بدهی حدود سه میلیون تومانی برای ما ثبت کرده‌اند. تا این بدهی را پرداخت نکنیم امکان رزرو غذا را نداریم. همان غذای گران را هم نمی‌توانیم استفاده کنیم.»

او ادامه می‌دهد: «ضمن اینکه قرار است به زودی علاوه بر هزینه غذا، 9 درصد کسری نیز برای حقوق ما حساب شود. این کسری هم قرار است از فروردین‌ماه برای ما حساب شود. یعنی حدود 700 هزار تومان.»

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر