کد خبر: 185639
A

رییس انجمن تولید و تامین و توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی: با این حجم از کمبود نقدینگی در کشور، تامین کالای پزشکی امری موقت است!

مشکلات حوزه سلامت در سال گذشته پیشرفت های فراوانی داشته و گویا دولت مطالبات بخش خصوصی را جدی نگرفته است. مشکلاتی مانند تخصیص ارز دولتی، کمبود نقدینگی و از همه مهم تر مشکلات بیمه ای باعث شده تا سلامت کشور به خطر بیفتد.

رییس انجمن تولید و تامین و توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی: با این حجم از کمبود نقدینگی در کشور، تامین کالای پزشکی امری موقت است!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علیرضا چیذری رییس انجمن تولید و تامین و توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی گفت: مطالبات افزون بخش خصوصی از زنجیره درمان، انبار محصولات و مواد اولیه تامین کنندگان سلامت محور را تهی کرده است.
وی با انتقاد از عملکرد بیمه ها اظهار کرد: سقف پرداخت مراکز درمانی دولتی از یکسال عبور کرده است. عمل کرد دریافتی بخش تولید و تامین تجهیزات بخش خصوصی میگوید که برخی مراکز به دوسال تعویق پرداخت نزدیک شدند.دیرکرد و عدم پوشش به موقع پرداختهای سازمان برنامه و بودجه در دارویار و مصوبات فوق العاده بخش سلامت جای نقد فراوان است.
رییس انجمن تولید و تامین و توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی تصریح کرد: اشکال اصلی را از وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات نمی بینیم هرچند نقد به این است که چرا جناب وزیر محترم بهداشت در کابینه و دولت صدایش برای دریافت مطالبات بخش خصوصی تامین کننده تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارو بلندتر نمیشود.
چیذری ادامه داد: بانک مرکزی نباید روبروی مردم و بیمار با عدم تخصیص به موقع ارز قرار گیرد زیرا همه میدانیم که ذخایر و منابع بسیار خوب ارزی داریم. البته ریشه اصلی مشکلات در بودجه است که کسری فراوان دارد. باید در هنگام بودجه نویسی اتاقهای فکر تشکلهای تخصصی بخش خصوصی مشارکت فعال داشته باشند.
وی با اشاره به مالیات سنگین پس از قیمت‌گذاری دستوری و عدم تحقق سود فروش گفت: به دلیل تورم بالا و افزایش شدید قیمت نهاده های تولید باعث هجرت نخبگان تامین تجهیزات پزشکی و داروی بخش خصوصی به صنعت ساختمان و خودرو  و شوربختانه کشورهای همسایه برای تولید شده است.
چیذری با تقدیر از کلیه فعالان زنجیره سلامت ادامه داد: با این حجم از کمبود نقدینگی، تامین شدن این سطح از کالای پزشکی در کشور کار بزرگیست اما مطمئن باشید که این رویه موقت است.
رییس انجمن تولید و تامین و توزیع و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارویی در پایان اظهار کرد: عدم تخصیص ارز با هر اولویتی اعم از ترجیحی یا مبادله یا تالار دوم به لیستهای ارسالی و فوریتی سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات، سرنوشت شیرخشک را متبادر می سازد و بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر