نسل جدید ساندرو چه شکلی خواهد بود؟ /عکس
داچیا با اعمال دومین فیسلیفت در سه سال اخیر، ساندرو و ساندرو استپوی را تازه نگه داشته و مسیر را برای نسل جدید ۲۰۲۸ آماده میکند.
به گزارش سایت دیدهبان ایران، ماه گذشته، داچیا یک دور دیگر از بهروزرسانیها را برای مدلهای ساندرو و ساندرو استپوی اعمال کرد که دومین فیسلیفت در طول سه سال را رقم میزند. این حرکت باعث میشود تا این خط تولید برای مدت طولانیتری جذاب بماند، اما به احتمال زیاد این آخرین اصلاح آن قبل از عرضه نسل کاملاً جدید در سال ۲۰۲۸ خواهد بود.
رندرهایی که توسط Kolesa منتشر شدهاند، هدفشان پیشبینی ظاهر نسل بعدی ساندرو در نسخه استپوی است، اگرچه مدل هاچبک معمولی نیز باید اکثر نشانههای طراحی آن را به اشتراک بگذارد.
طراحی ارائه شده در این رندرها مدرنتر از فیسلیفت کنونی به نظر میرسد، اگرچه میتوان در مورد اینکه آیا واقعاً یک پیشرفت محسوب میشود، بحث کرد. از آنجایی که داچیا هنوز آزمایشهای عمومی را آغاز نکرده، این طرحهای دیجیتالی کاملاً از روی حدس و گمان و صرفا با الهام از مدلهای جدید ساخته شدهاند. این رندرها یک نگاه اجمالی از مسیری که نسل بعدی استپوی ممکن است به سمت آن برود، ارائه میدهند.
نمای جلو: نمای جلو چراغهای باریکتری را معرفی میکند که چراغهای روشنایی روز نقش پررنگی را در آن ایفا میکند. جلوپنجره مشکی، پایینتر و در کنار ورودیهای هوای عمودی که جریان هوا را بهبود بخشیده و ظاهر خودرو را جذابتر میکنند، قرار گرفته است.
نمای جانبی: با این حال، طراحی کنارهها کمی عجیب است. در حالی که مدل فعلی دارای منحنیهای نرم و قوسهای برجسته در جلو و عقب است، ساندرو به تصویر کشیده شده دارای خطوط کشیدهتری است که تا حدی یادآور کیا تاسمان است.
بدون توجه به اینکه نسخه تولیدی چگونه به نظر خواهد رسید، انتظار میرود که ساندرو و ساندرو استپوی ۲۰۲۸ گزینههای پیشرانه آشنایی را به همراه داشته باشند. مدلهای سطح پایه همچنان باید با موتور ۱٫۰ لیتری سهسیلندر توربو TCe که ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند، عرضه شوند؛ در حالی که نسخه ۱٫۲ لیتری با قدرت تنظیم شده در حدود ۱۲۰ اسب بخار نیز احتمالا باز خواهد گشت.

زمزمههای زیادی در مورد برقیسازی این خودرو وجود دارد. گزارشها حاکی از آن است که استپوی کنونی احتمالا به قوای محرکه هیبریدی مجهز خواهد شد و نسل بعدی به طور قطع از این امر پیروی خواهد کرد. این قوای محرکه، یک موتور بنزینی ۱٫۸ لیتری تنفس طبیعی را با یک موتور الکتریکی و یک باتری فشرده ۱٫۴ کیلووات ساعتی جفت خواهد کرد که برای مجموع خروجی ترکیبی در حدود ۱۵۵ اسب بخار مناسب خواهد بود.
منبع: carscoops