کد خبر: 184588
A

فصد خون چه فوایدی دارد؟

یکی از روش ‌های درمانی برای مواقعی که یکی از اخلاط بدن از تعادل خارج می ‌شود، انجام فصد است. فصد در واقع یک شکاف کوچک در دیواره رگ است که در قدیم به وسیله تیغ (رگ‌ زنی) انجام می ‌‌گرفته است، در نتیجه اخلاط فاسد از بدن خارج می‌ شوند. این روش درمانی در طب سنتی برای متعادل کردن اخلاط بدن و خروج سریع مواد زائد و خون غلیظ به بدن کمک می‌ کند.

فصد خون چه فوایدی دارد؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  یکی از روش ‌های درمانی برای مواقعی که یکی از اخلاط بدن از تعادل خارج می ‌شود، انجام فصد است. فصد در واقع یک شکاف کوچک در دیواره رگ است که در قدیم به وسیله تیغ (رگ‌ زنی) انجام می ‌‌گرفته است، در نتیجه اخلاط فاسد از بدن خارج می‌ شوند. این روش درمانی در طب سنتی برای متعادل کردن اخلاط بدن و خروج سریع مواد زائد و خون غلیظ به بدن کمک می‌ کند. 

احتمالا بیشتر افراد با روش ‌های درمانی دیگر طب سنتی مانند حجامت و بادکش بیشتر آشنا هستند که چه مواقعی استفاده می ‌شوند ولی نسبت به فصد اطلاعات کافی ندارند یا به نوعی این روش ناشناخته است. فصد خون امروزه در کنار استفاده سنتی در کلینیک‌ های پزشکی هم انجام می‌ شود. برای این‌ که با این روش درمانی و فواید آن بیشتر مطلع شوید، در ادامه همراه ما باشید.

برای ثبت درخواست فصد خون در منزل وارد شوید.

 فصد خون چیست؟

طب سنتی قدیم و حتی جدید علت بسیاری از بیماری ‌ها را بهم خوردن تعادل اخلاط چهارگانه بدن می ‌دانند. برهمین اساس زمانی که فرد بیمار می ‌شود نشان دهنده افزایش یکی از اخلاط در بدن است. یکی از روش‌ های درمانی که در قدیم زیاد استفاده می‌ کردند، رگ‌ زنی (فصد) بود. فصد در واقع یک نوع روش خونگیری است که با شکاف یا سوراخی که در جداره رگ ایجاد می کنند خون را از بدن خارج می‌ کنند. این روش دو هدف مهم دارد که در مرحله اول از حجم خون بیمار به خاطر کم کردن غلظت خون کم می‌ کند و در مرحله بعد انحراف مسیر خون برای رفع مشکل یا درمان بیماری است. طب سنتی این باور را دارد که این کار در مواقعی که فرد غلبه سودا دارد و بسیاری از سموم و مواد زائد در خون رسوب کرده‌ اند، بسیار مفید است زیرا سموم از بدن دفع می ‌شوند. 

اگر اصرار دارید که حتما قبل فصد خون پزشک شمارا معاینه کند : ویزیت در منزل

فواید فصد خون چیست؟

کمترین فواید فصد خون برای کاهش غلظت خون می باشد. زیرا افزایش سلولهای خونی در رگ ها باعث افزایش شانس ایجاد لخته خون ، حمله قلبی ، سکته مغزی  و بیماری های قلب و عروق خواهد شد. در ادامه به برسی سایر مزایای فصد خون می پردازیم:  

درمان اختلالات خونی ( هموکروماتوز ، پلی سیتمی )

خروج آهن مازاد و برقراری تعادل آن در بدن زیرا آهن زیاد باعث نازایی زنان، ناتوانی جنسی مردان و دیابت می شود.

بازگشت احساس نشاط و تندرستی به دلیل سبک شدن.

پاکسازی غدد لنفاوی و دستگاه گردش خون

وادار کردن مغز استخوان به ساخت سلول های خونی تازه

بسته به اینکه فصد از کدام رگ انجام شود ، ممکن است که مزایا و معایب فصد خون متفاوت باشد. 

اعزام متخصص در سریع ترین زمان ممکن : ویزیت متخصص عفونی در منزل

 فصد خون در چه نواحی انجام می شود؟

طبق مطالعات انجام شده برای انجام فصد خون حدود ۶۴ ناحیه مختلف در بدن وجود دارد. به عبارتی فواید  فصد خون در هر یک از نقاط بدن در درمان یک بیماری خاص است. به طور کلی رایج‌ ترین قسمت ‌هایی که برای انجام فصد مناسب است شامل ناحیه‌ های زیر می‌ شود: 

دست ‌ها

پا ها

صورت

گوش

بینی

زیر زبان

بهترین زمان برای انجام فصد خون چه زمانی است؟

اطبای طب سنتی بهترین زمان فصد خون را ساعات صبح تا ظهر در فصل بهار می دانند. فشارخون در بهار به حدی است که کمترین عوارض فصد را شاهد هستیم. شاید همین دلیلِ انتخاب این ساعت و فصل به عنوان زمان مناسب برای فصد خون باشد. ضمنا سعی کنید روز های اول و آخر ماه قمری را برای انجام این کار انتخاب نکنید زیرا در طب اسلامی ، زمان مناسب نیستند.

چه کسانی نباید انجام دهند؟

کودکان

بیماران عفونی

افراد سالمند

بیماران مبتلا به کم‌ خونی یا اختلالات خونی

ساکنان مناطق سردسیر

افراد مبتلا به بی ‌اشتهایی

بیماران مبتلا به ضعف معده و کبد

افراد چاق

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر