کد خبر: 105668
A

«برهم صالح»: تکرار حملات راکتی در اربیل و بغداد جنایتی تروریستی است/ دستور الکاظمی برای انجام تحقیقات فوری درباره حملات راکتی در اربیل و مناطق دیگر

رئیس جمهوری عراق تکرار حملات به تاسیسات در اربیل و بغداد را جنایتی تروریستی دانست و آن را محکوم کرد.

«برهم صالح»: تکرار حملات راکتی در اربیل و بغداد جنایتی تروریستی است/ دستور الکاظمی برای انجام تحقیقات فوری درباره حملات راکتی در اربیل و مناطق دیگر

به گزارش دیده بان ایران؛ «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق تکرار حملات به تاسیسات در اربیل و بغداد را جنایتی تروریستی دانست و آن را محکوم کرد.

برهم صالح در توئیتی نوشت: تکرار حملات به تاسیسات و اماکن در اربیل و پیش از آن در بغداد و مناطق دیگر، جنایتی تروریستی و امری محکوم است که امنیت شهروندان را هدف گرفته و مانع از تلاش‌های ملی برای حمایت از ثبات و حاکمیت کشور می‌شود.

وی افزود: این حملات مستلزم یکپارچگی مواضع برای حمایت از دستگاه‌های امنیتی در اعمال قانون و حفاظت از شهروندان و مبارزه با تروریست‌های قانون‌شکن است.

خبرگزاری کردی «روداو» شب گذشته از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی فرودگاه اربیل خبر داده بود.

به گزارش این پایگاه خبری دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق تأکید کرده که یک راکت به سمت فرودگاه اربیل شلیک شده است.

«امید خوشناو» استاندار اربیل نیز این اخبار را تأیید و تأکید کرده که تحقیقات برای شناسایی مبدأ حمله آغاز شده و اطلاعات اولیه نشان‌دهنده آن است که این حمله خسارت جانی در پی نداشته است.

همچنین 

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق دستور انجام تحقیقات فوری درباره حملات راکتی در اربیل و مناطق دیگر را صادر کرد.

سرلشکر یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: الکاظمی دستور انجام تحقیقات فوری درباره حملات راکتی در اربیل و مناطق دیگر را صادر و تاکید کرده امنیت عراق، مسئولیت دولت و نیروهای مختلف امنیتی عراق است، هدف از این نوع اقدامات تروریستی در ماه مبارک رمضان، برهم زدن امنیت کشور است.

بر اساس این بیانیه، الکاظمی تصریح کرده است: در زمانی که نیروهای امنیتی‌ عراق مشغول دفاع از وطن و مبارزه با تروریسم و جنایت‌های مختلف هستند، برخی در تلاش برای آشوب‌افکنی و برهم زدن امنیت و ثبات کشور هستند که این، امری مردود است و به زودی با قدرت قانون و همبستگی مردم عراق رو به رو خواهد شد.

پیش از این، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق نیز تکرار حملات به تاسیسات در اربیل و بغداد را جنایتی تروریستی دانسته و آن را محکوم کرده بود

منبع: میدل ایست

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر