کد خبر: 107191
A

زندگی در تورنتو

تورنتو شهری بزرگ و گسترده و دارای محله‌هایی با ویژگی‌ها و سبک‌های زندگی متعدد است.

زندگی در تورنتو

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تورنتو شهری بزرگ و گسترده و دارای محله‌هایی با ویژگی‌ها و سبک‌های زندگی متعدد است. معیارهای ما برای انتخاب اماکن خوب برای زندگی ممکن است در نظر خوانندگانی که بیشتر به جنبۀ مدرن هنری اهمیت می‌دهند، بی‌روح به نظر برسد، اما این معیارها با توجه به اینکه اکثر مردم ترجیح می‌دهند در مناطقی زندگی کنند که:

  • آمار جرم و جنایت پایینی داشته باشد.
  • مدارس خوبی داشته باشد
  • دسترسی خوبی به مرکز شهر تورنتو داشته باشد

Capture

در نظر گرفته شده‌اند. ما مشخص خواهیم کرد که در نظر ما بهترین اماکن برای زندگی در تورنتوی بزرگ چه مناطقی است.

اگر جایی از قلم افتاده است، بدین معنی نیست که باید آن را از لیست خود خارج کنید. بسیاری از محله‌های تورنتوی بزرگ با معیارهای ما هم‌خوانی دارند و این موارد تنها موارد دلخواه شخصی ما هستند که به ترتیب حروف الفبا ذکر شده‌اند.

برخی اماکنی که پیشنهاد می‌کنیم جمعیت زیادی دارند. برای مثال مارکهام: ما فکر می‌کنیم که مارکهام مکانی عالی برای زندگی ولی بزرگ است. طبیعتاً در داخل آن می‌توانید محله‌هایی که بیشتر مطلوب شما هستند را پیدا کنید. پیشنهاد‌های ما را به‌عنوان یک نقطۀ شروع در ابتدای جست‌وجوی خود در نظر بگیرید.

در نقاط دورتر از شهر فضای بیشتری برای ساخت خانه‌های جدید فراهم است، بنابراین بیشتر اماکنی که رشد جمعیت سریعی دارند در خارج از شهر تورنتو واقع شده‌اند، ولی به‌تبع فاصلۀ آن‌ها از مرکز شهر تورنتو بیشتر است.

خانه‌های مدرن – رویکردی که ویژگی متمایزی ندارد

برای مثال بسیاری از خانه‌های تازه‌ساز در ریچموند هیل، مارکهام و وان ساخته شده‌اند. این خانه‌ها ویژگی متمایزی نسبت به یکدیگر ندارند و تقریباً همانند هم هستند.

این خانه‌های مخصوص خانواده، باغچه‌های کوچک‌تر و شکل و شمایلِ کمتر متمایزی نسبت به قدیم دارند. بااین‌وجود اتاق‌های این خانه‌ها می‌توانند بسیار بزرگ باشند و این توسعه‌ها برای بسیاری از خانواده‌ها تمام امکانات موردنیازشان را باوجود سبک زندگی دلخواهشان فراهم می‌آورد. در مورد خرید خانه در تورنتو بیشتر بخوانید.

بهترین اماکن برای زندگی در تورنتو

بیچز در تورنتو (The Beaches)

بیچز در ساحل دریاچۀ انتاریو و در چند کیلومتری شرق منطقۀ مالی/تجاری تورنتو واقع شده است. مدت‌زمان رسیدن تراموای شهری از بیچز به منطقۀ تجاری نیم ساعت است. این منطقه به ساکنان (و تعداد زیادی از بازدیدکنندگانش)، یک فرهنگ سالم، خانواده دوستانه و کافه نشینی را ارائه می‌دهد و دارای تعداد زیادی از رستوران‌ها و کافه‌هاست. این منطقه ممکن است برخی اوقات برای بعضی از ساکنین بسیار شلوغ باشد.

اکثر 20،000 ساکن بیچز، از تبار جزایر بریتانیایی هستند. همچنان تعداد زیادی از تازه‌واردان به این منطقه را انگلیسی‌ها و اروپایی‌ها تشکیل می‌دهند. حدود یک‌دهم جمعیت بیچز از اقلیت‌های دیگر تشکیل شده است که گروه‌های اصلی آن‌ها از چین و آسیای جنوب شرقی هستند.

شما برای خرید یک خانۀ معمولی در بیچز به همراه برخی ملزومات اولیۀ آن به چیزی حدود  میلیون دلار بودجه احتیاج 1/7 میلیون دلار دارید. با 1/3 میلیون دلار می‌توانید یک خانۀ شهری معمولی بخرید و اگر 900،000 دلار بیشتر هزینه کنید می‌توانید یک خانۀ آپارتمانی دو خواب خریداری کنید. میزان جرم و جنایت در بیچز که برخی اوقات بسیار شلوغ است اگرچه هیچ‌وقت زیاد نیست، اما به کمی سایر گزینه‌های مطرح هم نیست.

بلور ولج وست در تورنتو

بلور ولج وست، رونسس‌والس و های پارک سه محلۀ مختلف هستند که در مجاورت یکدیگر قرار دارند. نزدیکی آن‌ها به مرکز شهر تورنتو به این معنی است که این مناطق برای بسیاری از خریداران املاک، ازجمله افرادی که خانه‌های قدیمی را تخریب یا بازسازی می‌کنند جذاب هستند.

مسکن در همۀ این مناطق گران است. انتظار می‌رود قیمت یک خانۀ معمولی شهری بیش از 1 میلیون دلار باشد. بیشتر جمعیت این مناطق را افرادی از تبار جزایر بریتانیایی تشکیل می‌دهند.

بلور ولج وست به خاطر خیابان‌های آرام و سرسبزش شناخته شده است. این محله پر از رستوران‌ها و کافه‌ها است و با مترو تقریباً 30 دقیقه با منطقۀ تجاری تورنتو فاصله دارد. حدود یک‌ششم جمعیت بلور ولج وست را اقلیت‌های غیربومی تشکیل می‌دهند که گروه‌های اصلی آنان از آسیای جنوب شرقی و چین هستند.

رونسس‌والس زمانی محلۀ لهستانی نشین تورنتو محسوب می‌شد. همانند بلور وست ولج، این محلۀ سرسبز و بزرگ دارای خانه‌هایی سنتی در دل خیابان‌های آرام است. خانه‌های این محله ارزان‌تر از محلۀ مجاور، یعنی های پارک است. انتظار پرداخت 1،200،00 دلار برای یک خانۀ معمولی مستقل را داشته باشید. حدود یک‌سوم جمعیت رونسس‌والس را اقلیت‌های غیربومی تشکیل می‌دهند که گروه‌های اصلی آنان از آسیای جنوب شرقی و چین هستند.

مهم‌ترین منطقۀ های پارک، پارک 400 آکری آن است که نام محله هم از آن برگرفته شده است. خانواده‌هایی که توانایی خرید خانه‌های بیش از 1،600،00 دلاری را دارند و می‌خواهند به‌راحتی به قلب شهر دسترسی داشته باشند و درعین‌حال در انبوهی از درختان و فضاهای سرسبز زندگی کنند، مجذوب های پارک می‌شوند. حدود یک‌ششم جمعیت های پارک را اقلیت‌های غیربومی تشکیل می‌دهند که گروه‌های اصلی آنان از آسیای جنوب شرقی و چین هستند.

یک واحد آپارتمانی دو خواب در منطقۀ های پارک / سوانزی 700،00 دلار است.این محله‌ها مسیرهای حمل‌ونقلی خوبی دارند و در ساعات شلوغی حدود 20 تا 30 دقیقه از منطقۀ تجاری تورنتو فاصله دارند.در مورد دبیرستان های تورنتو بیشتر بخوانید.

برلینگتون در تورنتو

شهر برلینگتون در ساحل دریاچۀ انتاریو و حدود 50 کیلومتری (30 مایلی) جنوب غربی تورنتو واقع شده است. 45 تا 50 دقیقه طول می‌کشد تا قطار جی او از برلینگتون به ایستگاه یونیِن در قلب تورنتو برسد.بیشتر جمعیت 180،000 نفری برلینگتون از تبار بریتانیایی و کمتر از ده درصد از اقلیت‌های غیربومی هستند.

ساکنان این شهر از وجود 3،000 آکر فضای سبز، 8 زمین گلف، چهار استخر سرپوشیده و دو استخر روباز، سه اسپلش پد، هفت آیس پد و شش مرکز اجتماعی لذت می‌برند. یک خانۀ شهری معمولی در مرکز برلینگتون بالای 700،000 دلار قیمت دارد. قیمت یک واحد آپارتمانی تک خواب از 400،000 شروع می‌شود.

 

لیساید تورنتو

لیساید به‌عنوان یکی از بهترین مناطق تورنتو شناخته می‌شود.

این منطقه، مرفه و سرسبز است و به خاطر کیفیت عالی زندگی، مدارس خوب و همچنین دسترسی راحتش به قلب تجاری تورنتو از طریق جاده (خیابان بِی‌ویو) شناخته شده است.

خانه‌های لیساید گران‌قیمت هستند و برای خرید یک خانۀ معمولی جدا لازم است بیش از 2/2 میلیون دلار هزینه کنید. قیمت یک خانۀ شهری معمولی بیش از 1/1 میلیون دلار است.

اکثر جمعیت کنونی این منطقه از تبار جزایر بریتانیایی هستند و لیساید همواره مقصد خوبی برای مهاجران بریتانیایی ثروتمند بوده است.

حدود یک‌دهم جمعیت لیساید را اقلیت‌های غیربومی تشکیل می‌دهند که گروه‌های اصلی آنان از آسیای جنوب شرقی و چین هستند.

1

مارکهام تورنتو

شهر مارکهام در 17 کیلومتری (10 مایلی) شمال مرکز تجاری تورنتو واقع شده است و طی این مسیر با قطار جی او نیم ساعت زمان می‌برد. 30 سال پیش مارکهام یک شهر کوچک و نیمه روستایی بود ولی از آن زمان به بعد رشد چشمگیری داشته است.

در زمان سرشماری سال 2016، جمعیت مارکهام 329،000 نفر بود و سالانه به‌طور میانگین 10،000 نفر به جمعیت آن افزوده می‌شود. این شهر با توجه به حضور برخی شرکت‌ها مانند اپل، آی بی ام، لوسنت، موتورولا، توشیبا و سان مایکروسیستمز و دیگر موارد، به خود لقب پایتخت تکنولوژیکی پیشرفتۀ کانادا را داده است.

خریداران برای خرید یک خانۀ شهری معمولی سه خواب در مارکهام باید بیش از 850،000 دلار و برای خرید یک واحد آپارتمانی دو خواب باید چیزی حدود 600،000 دلار هزینه کنند.

حدود دوسوم جمعیت مارکهام را اقلیت‌های غیربومی تشکیل می‌دهند. بیش از نیمی از جمعیت مارکهام از تبار جنوب آسیایی و چینی هستند و این شهر گزینۀ محبوبی برای مهاجران چینی/هنگ کنگی محسوب می‌شود.

اوکویل تورنتو

شهر اوکویل در ساحل دریاچۀ انتاریو و در 35 کیلومتری (22 مایلی) جنوب غربی مرکز تجاری تورنتو واقع شده است و طی این مسیر با قطار جی او حدود 35 دقیقه زمان می‌برد.

جمعیت 200،000 نفری ثروتمند و موفق اوکویل عمدتاً از تبار جزایر بریتانیایی هستند و این شهر مقصد محبوبی برای مهاجران انگلیسی است. اقلیت‌های غیربومی کمی کمتر از یک‌پنجم جمعیت اوکویل را تشکیل می‌دهند که گروه‌های اصلی آنان از آسیای جنوب شرقی و چین هستند.

این شهر 2،500 آکر فضای سبز، مدارس خوب، تعداد زیادی محوطۀ بازی برای کودکان و دو تفرجگاه ساحلی برای قایقرانی دارد.

خانه‌های قدیمی در انتهای بخش جنوبی شهر و نزدیک دریاچه واقع شده‌اند. تعداد زیادی از خانه‌های نوساز در بخش‌های شمالی اوکویل ساخته شده‌اند و قیمت کمتری نسبت به خانه‌هایی که در جنوب ساخته شده‌اند دارند. خریداران به بیش از 1،700،000 دلار بودجه برای خرید یک خانۀ معمولی چهار خواب در اوکویل نیاز دارند، اگرچه خانه‌ها در قسمت قدیمی شهر و نزدیک به ساحل گران‌تر هستند.

قیمت خانه‌های شهری سه خواب از 800،000 دلار شروع می‌شود.

ریچموند هیل تورنتو

شهر ریچموند هیل در 25 کیلومتری (15 مایلی) شمال مرکز تجاری تورنتو واقع شده است و این طی مسیر با قطار جی او نیم ساعت زمان می‌برد. در سرشماری سال 2016، جمعیت این شهر حدود 195،000 نفر بود و به‌سرعت در حال رشد است.

جمعیت مرفه و ثروتمند ریچموند هیل از نژادهای مختلفی هستند. نیمی از جمعیت را اقلیت‌های غیربومی تشکیل می‌دهند که اقلیت‌های اصلی از آسیای جنوب شرقی و چین هستند.

ریچموند هیل دارای بیش از 166 پارک است که امکاناتی مانند زمین‌های بازی، ورزشی، زمین‌های تنیس و مناطقی برای پیک‌نیک کردن ارائه می‌دهد. این شهر دارای 1،360 آکر محیط طبیعی برای تفریح است.

با حدود 1/1 تا 9/1 میلیون دلار می‌توان یک خانۀ معمولی و مستقل در ریچموند هیل خرید. قیمت یک خانۀ شهری معمولی بین 750،000 تا 1،000،000 دلار است. قیمت یک واحد آپارتمان دو خواب از 600،000 دلار به بالا است.

وان تورنتو

شهر وان در 21 کیلومتری (13 مایلی) شمال مرکز تجاری تورنتو واقع شده است.

در سرشماری سال 2016، جمعیت شهر 306،000 نفر بود و به‌سرعت در حال رشد است. جمعیت وان در سال 1981 تنها 30،000 نفر بود. انتظار می‌رود تا سال 2025 به بیش از 350،000 نفر برسد.بزرگ‌ترین کارفرمایان این شهر در شهربازی واندرلند هستند و بیش از 3،000 نفر در این شهربازی مشغول به کار هستند. شرکت یو پی اس (یونایتد پارسل سرویس) نیز 2،000 نفر را استخدام کرده است.در مورد کار در تورنتو بیشتر بخوانید.

بیشتر افراد این شهر خود را ایتالیایی یا یهودی اصل معرفی می‌کنند. اقلیت‌های غیربومی یک‌چهارم جمعیت را تشکیل می‌دهند و گروه‌های اصلی آنان از آسیای جنوب شرقی و چین هستند.

خریداران برای خرید یک خانۀ معمولی جدا در وان باید 2/1 تا 5/1 میلیون دلار و برای خرید یک خانۀ شهری باید حدود 950،000 دلار هزینه کنند. تقریباً 65 درصد از املاک مسکونی این شهر را خانه‌های جدا (ویلایی) تشکیل می‌دهد و خانه‌های شهری پس از آن‌ها در رتبۀ دوم محبوبیت قرار دارد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر