کد خبر: 142094
A

رئیس‌جمهور لبنان متن توافق ترسیم مرز دریایی با اسرائیل را امضا کرد

آموس هوچشتاین فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات ترسیم مرز میان لبنان و اسرائیل "پیام رسمی آمریکا" (همان متن رسمی توافق) درباره ترسیم مرزهای دریایی جنوبی لبنان با اسرائیل را تحویل میشل عون رئیس‌جمهور لبنان داد. الیاس بوصعب معاون رئیس پارلمان لبنان از امضای این پیام رسمی توسط عون و موافقت لبنان با پیام آمریکا درباره مذاکرات ترسیم مرزی خبر داد.

رئیس‌جمهور لبنان متن توافق ترسیم مرز دریایی با اسرائیل را امضا کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم  اسرائیل، پیام رسمی آمریکا در این باره را تحویل رئیس‌جمهور لبنان داد.

«آموس هوچشتاین» فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، امروز (پنجشنبه/۵ آبان) با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در کاخ ریاست‌جمهوری «بعبدا» دیدار کرد.

بر اساس گزارش «النشره»، در این دیدار «الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان و اعضای هیأت مذاکره‌کننده حضور داشتند.

در این گزارش آمده: هوچشتاین در این دیدار "پیام رسمی آمریکا" (همان متن رسمی توافق) درباره ترسیم مرزهای دریایی جنوبی با فلسطین اشغالی را تحویل عون داد.

الیاس بوصعب از امضای این پیام رسمی توسط عون و موافقت لبنان با پیام آمریکا درباره مذاکرات ترسیم مرزی خبر داد.

هوچشتاین طی سخنانی گفت: این یک روز تاریخی است و ما در آن به توافقی تاریخی رسیدیم که فرصت‌های زیادی را برای لبنان فراهم می‌کند. آنچه مهم است این است که در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد و امید است که این توافق فرصتهای اقتصادی برای لبنان به وجود آورد.

وی ادامه داد، این توافقنامه، اجازه آغاز کار در میدان نفتی «قانا» را (به لبنان) می‌دهد و حق ملت لبنان در بندهای توافقنامه مذکور تضمین شده است.

وی ادامه داد، عون هیأتی را از طرف خودش مأمور کرده تا این پیام را به هوچشتاین در الناقوره تحویل دهد و همچنین وزارت خارجه لبنان نیز پیامی برای سازمان ملل خواهد فرستاد.

از اکتبر سال ۲۰۲۰ مذاکرات فنی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل اختلافات مرزی دریایی با میانجی‌گری آمریکا آغاز شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر