کد خبر: 150243
A

اتحادیه اروپا ۱۲۱ فرد و نهاد روس و ۷ شرکت ایرانی را تحریم کرد

«ووپکه هکسترا» وزیر خارجه هلند امروز شنبه با اشاره به تصویب بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های جدید ۱۲۱ فرد و نهاد و سازمان روسی را در بر خواهد گرفت. شورای اروپا همچنین اعلام کرده است که اتحادیه اروپایی به عنوان بخشی از بسته دهم تحریم‌های ضدروسی ۷ شرکت ایرانی که به ادعای کشور‌های اروپایی با روسیه در ارتباط هستند را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

اتحادیه اروپا ۱۲۱ فرد و نهاد روس و ۷ شرکت ایرانی را تحریم کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ «ووپکه هکسترا» وزیر خارجه هلند امروز شنبه با اشاره به تصویب بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه اعلام کرد که تحریمهای جدید 121 فرد و نهاد و سازمان روسی را در بر خواهد گرفت.

هکسترا با استقبال از بسته دهم تحریمی بروکسل علیه مسکو گفت: تحریمهای جدید شامل ممنوعیت صادرات و اضافه شدن 121 فرد و نهاد روسی به لیست تحریمها است.

نماینده سوئد در اتحادیه اروپا بامداد شنبه خبر داده بود که کشورهای اتحادیه اروپا با بسته دهم تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کردند.

شورای اروپا همچنین اعلام کرده است که اتحادیه اروپایی به عنوان بخشی از بسته دهم تحریمهای ضدروسی 7 شرکت ایرانی که به ادعای کشورهای اروپایی با روسیه در ارتباط هستند را در لیست تحریمهای خود قرار داده است.

«اورسولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا روز جمعه طی پیامی در سالگرد آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، گفت کشورهای اروپایی به حمایت از اوکراین تا پایان جنگ ادامه می‌دهند.

فون‌درلاین با بیان اینکه دولت روسیه به‌دلیل آغاز جنگ با اوکراین با فشار زیادی مواجه است، توضیح داد: «ما به حمایت از اوکراین برای مقابله با تجاوز روسیه ادامه خواهیم داد. اوکراین قوی تر از همیشه است و پیروز خواهد شد زیرا متحدان در کنار آن خواهند ایستاد».

دولت انگلیس و کانادا نیز همزمان با سالگرد عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین تحریمهای جدیدی علیه مسکو اعمال کردند. دولت لندن روز جمعه اعلام کرد 5 مدیر یک شرکت ایرانی در زمینه پهپاد را به لیست تحریمهای خود اضافه کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر