کد خبر: 152272
A

آمریکا به دنبال حملات اخیر در سوریه ماموریت ناو گروه جورج بوش را تمدید کرد

ایالات متحده در پی حملات هفته گذشته به سربازان آمریکایی در سوریه، تصمیم به تمدید ماموریت ناو گروه هواپیمابر جورج دابلیو. بوش گرفت

آمریکا به دنبال حملات اخیر در سوریه ماموریت ناو گروه جورج بوش را تمدید کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ایالات متحده در پی حملات هفته گذشته به سربازان آمریکایی در سوریه، تصمیم به تمدید ماموریت ناو گروه هواپیمابر جورج دابلیو. بوش گرفت.

این تصمیم به معنای آن است که ناو گروه ضربت بوش با بیش از ۵ هزار نیروی نظامی که اکنون در منطقه ستاد فرماندهی اروپایی ایالات متحده هستند، طبق زمان از پیش تعیین‌شده به کشور بازنخواهند گشت.

سرهنگ جو بوچینو، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) گزارش‌ها درباره تمدید ماموریت این ناو گروه هواپیمابر را که نخستین بار خبرگزاری رویترز از آن گفت، تایید کرد.

وی در اطلاعیه‌ای گفت: «تمدید ماموریت ناو گروه جورج دابلیو. بوش که شامل شناورهای یواس‌اس لیته گالف، یواس‌اس دلبرت دی.بلک و یواس‌ان‌اس آرکتیک می‌شود، امکان تقویت توانایی‌های سنتکام برای واکنش به حوادث احتمالی در خاورمیانه را فراهم می‌آورد.»

این مقام نظامی همچنین از استقرار برنامه‌ریزی‌شده و سریع یک اسکادران هواپیماهای تهاجمی ای‌۱۰ در منطقه خبر داد.

یک مقام آمریکایی به شرط عدم افشای هویت خود گفت که انتظار می‌رود ناو گروه ضربت بوش در منطقه ستاد فرماندهی اروپایی ایالات متحده باقی بماند.

گزارش‌ها دراین‌باره یک روز پس از آن منتشر می‌شود که پنتاگون شمار مجروحان آمریکایی بر اثر حملات هفته گذشته در سوریه را دو برابر آمار پیشین اعلام کرد و گفت که ۶ سرباز دیگر نیز دچار آسیب تروماتیک مغزی شده و در مجموع تعداد مجروحان به ۱۲ نفر رسیده است. این حملات همچنین منجر به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر