کد خبر: 164070
A

صدراعظم آلمان: جلوگیری از تولید اورانیوم برای ساخت بمب اتمی در ایران یک وظیفه مهم است

شولتس با تکیه بر ادعاهای غرب علیه ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران گفت: جلوگیری از تولید اورانیومی در ایران که می‌تواند به تولید سلاح هسته‌ای کمک کند، کماکان یک وظیفه مهم باقی مانده است.

 صدراعظم آلمان: جلوگیری از تولید اورانیوم برای ساخت بمب اتمی در ایران یک وظیفه مهم است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اولاف شولتس، صدراعظم آلمان امروز (سه‌شنبه) در یک رویداد مذهبی در برلین خواهان مذاکرات جهانی جدید برای خلع سلاح هسته‌ای شد و تاکید کرد که نه تنها روسیه و آمریکا، بلکه چین نیز باید در این گفت‌وگوها مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: آغاز دور جدیدی از کنترل تسلیحات در جهان بسیار حائز اهمیت خواهد بود و این در حالی است که چندین کشور دیگر نیز زرادخانه هسته‌ای ساخته‌اند.

شولتس با تکیه بر ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما شده غرب علیه ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران افزود: جلوگیری از تولید اورانیومی در ایران که می‌تواند به تولید سلاح هسته‌ای کمک کند، کماکان یک وظیفه مهم باقی مانده است.

این مقام ارشد آلمان همچنین تسلیحات هسته‌ای را یک تهدید وجودی علیه بشریت توصیف کرد.

به نوشته تلگراف، بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI)، تعداد سلاح‌های هسته‌ای عملیاتی در سال 2022 با اجرای برنامه‌های بلندمدت نوسازی و توسعه نیرو توسط کشورهای دارنده افزایش یافته است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر