کد خبر: 173981
A

ایالت مین هم ترامپ را کنار گذاشت

مقام دموکرات ایالت مین با اشاره به بند شورش در قانون اساسی این کشور رای داد که ترامپ نمی‌تواند نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در این ایالت باشد.

ایالت مین هم ترامپ را کنار گذاشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شنا بلوز وزیر امور داخلی ایالت مین، اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا نمی‌تواند در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ در این ایالت شرکت کند. مین دومین ایالتی است که پس از کلرادو تلاش می‌کند ترامپ را از شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ منع کند.

در روزهای پیش رو ممکن است مقامات برخی دیگر از ایالت‌های آمریکا هم براب ترامپ موانع مشابهی ایجاد کنند. اما تلاش‌های مشابه در برخی دیگر از ایالت‌های آمریکا تا کنون به نتیجه نرسیده است. همانطور که در روزهای گذشته تلاش برای حذف ترامپ از برگه‌های رای ایالت میشیگان ناکام ماند. چرا که دادگاه عالی ایالت میشیگان آمریکا درخواست حذف دونالد ترامپ را از انتخابات مقدماتی این ایالت برای ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ رد کرد.

گفتنی است که مقام دموکرات مین با استناد به متمم ۱۴ قانون اساسی آمریکا درباره منع شورش‌ ترامپ را از شرکت در انتخابات منع می‌کند. استدلال بر این است که ترامپ به دلیل تحریک به شورش و ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و همچنین درخواست از هوادارانش برای حمله به کنگره آمریکا حق شرکت در انتخابات را ندارد.

کمپین انتخاباتی ترامپ نیز بلافاصله پس از انتشار این خبر، آن را «سرقت انتخابات» خواند و اعلام کرد به این حکم اعتراض می‌کند.

گفتنی است که تصمیم در هر دو ایالت در دادگاه تجدیدنظر به چالش کشیده می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر