کد خبر: 185276
A

هشدار‌ها درباره سفر به خاورمیانه؛ آمریکا، انگلیس، هند، نروژ، فرانسه و روسیه از شهروندان خود خواستند به ایران و اسرائیل سفر نکنند

همزمان با افزایش گمانه‌زنی رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر احتمال عملی‌شدن پاسخ نظامی ایران به اسرائیل طی یکی دو روز آینده، شماری از کشور‌ها از شهروندان خود خواستند تا اطلاع ثانوی به ایران، اسرائیل و خاورمیانه سفر نکنند. وزارت خارجه آمریکا به آمریکایی‌های مقیم اسرائیل هشدار داده که به خارج از شهر‌های بزرگ که توسط سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین این کشور بهتر محافظت می‌شوند، سفر نکنند. علاوه بر آمریکا، مقام‌های بریتانیا، هند، نروژ، فرانسه و روسیه نیز درخواست مشابهی را از شهروندان خود مطرح کرده‌اند.

هشدار‌ها درباره سفر به خاورمیانه؛ آمریکا، انگلیس، هند، نروژ، فرانسه و روسیه از شهروندان خود خواستند به ایران و اسرائیل سفر نکنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همزمان با افزایش گمانه‌زنی رسانه‌های بین‌المللی مبنی بر احتمال عملی‌شدن پاسخ نظامی ایران به اسرائیل طی یکی دو روز آینده، شماری از کشورها از شهروندان خود خواستند تا اطلاع ثانوی به ایران، اسرائیل و خاورمیانه سفر نکنند.

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا هم روز جمعه اعلام کرد به‌دلیل مسائل امنیتی، تعلیق پروازهای برنامه‌ریزی شده به تهران و از تهران را تا پنجشنبه آینده، ۳۰ فروردین تمدید کرده است.

وزارت خارجه آمریکا به آمریکایی‌های مقیم اسرائیل هشدار داده که به خارج از شهرهای بزرگ که توسط سیستم دفاع موشکی گنبد آهنین این کشور بهتر محافظت می‌شوند، سفر نکنند.

علاوه بر آمریکا، مقام‌های بریتانیا، هند، نروژ، فرانسه و روسیه نیز درخواست مشابهی را از شهروندان خود مطرح کرده‌اند.

وزیر خارجه فرانسه به شهروندان این کشور توصیه اکید کرد که در روزهای آینده از سفر به ایران، لبنان، اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی خودداری کنند.

استفان سژورنه همچنین خواستار بازگشت خانواده‌های دیپلمات‌های فرانسوی از تهران و توقف موقت مأموریت‌ مقامات فرانسوی در کشورهای یادشده، شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر