کد خبر: 136400
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ اول مرداد ۱۳۸۱؛

نظرات جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره فعالیتهای سیاسی این نهاد

صفحه نخست روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در ۲۰ سال قبل چنین روزی، سه شنبه اول مرداد سال ۱۳۸۱را مشاهده می کنید که به قیمت ۷۵۰ ریال روانه دکه ها شده بود.

نظرات جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران درباره فعالیتهای سیاسی این نهاد

به گزارش دیدبان تاریخ صفحه نخست روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در ۲۰ سال قبل چنین روزی، سه شنبه اول مرداد سال ۱۳۸۱را مشاهده می کنید که به قیمت ۷۵۰ ریال روانه دکه ها شده بود.

 تیتر اول روزنامه به سخنان یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس ششم درباره بیانیه جدید سپاه پاسداران درباره مسائل روز کشور اختصاص دارد و تکذیبیه آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره سفر عدی پسر صدام حسین به کشور هم جالب توجه هست. ایران خواستار پایان دادن به همه مناسبات منفی با اروپاست نیز عنوان تیتری است از قول رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا.

 به صفحه دوم روزنامه رفته و به خبری از جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه برمی خوریم که گفته است سپاه حق دارد حساسیت خود را در قبال مسائل مختلف نشان دهد. در ادامه متن کامل خبر فوق را مرور می کنیم؛

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه با دیگر نیروهای مسلح کشور تفاوت عمده دارد و در قانون اساسی نیز وظیفه سپاه به عنوان پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن مورد توجه قرار گرفته است.

سعیدی در مورد اظهار نظر برخی گروهها مبنی بر این که سپاه به عنوان یک نیروی نظامی نباید در مسائل سیاسی دخالت کند گفت؛ سپاه باید در هر زمان که جامعه تهدید می شود و مردم نیازمند اطلاع رسانی هستند، دیدگاههای خود را بیان کند و این امر با حکم امام(ره) مبنی بر اینکه سپاه وارد سیاست نشود منافاتی ندارد زیرا این حکم به این معنی است که سپاه در قالب حزبی بر ضد حزب دیگری فعالیت نکرده و وارد جریانات سیاسی احزاب نشود. 

وی افزود: برخی حرکات زنجیره ای از سالها پیش در جهت بی خاصیت جلوه دادن و صرفا نظامی نشان دادن سپاه آغاز شده است اما سپاه حق این را دارد که حساسیت خود را در قبال مسائل مختلف نشان دهد. 

IMG_20220723_072556_403

وی افزود؛ سپاه در اجرای پدیده های نظامی تحت امر و نیازمند صدور فرمان است اما شرکت در مسائل مختلف نظام جزو وظایف تعریف شده سپاه است و نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه باید حساسیت لازم را در مورد مسائل مختلف داشته باشند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر