کد خبر: 138932
A

ماجرای تولد مجله «دنیای ورزش» چه بود؟

دنیای ورزش ایران مجله ورزشی باسابقه بود که مؤسسه اطلاعات آن را از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۹۷ منتشر می‌کرد. نخستین شماره این نشریه در ۱۴ شهریور ۱۳۴۹ چاپ شد پیش از انقلاب، کیهان ورزشی و دنیای ورزش مهم‌ترین نشریات ورزشی ایران بودند.

ماجرای تولد مجله «دنیای ورزش» چه بود؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ دنیای ورزش ایران یک مجله ورزشی باسابقه  بود که مؤسسه اطلاعات آن را از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۹۷ منتشر می‌کرد. نخستین شماره این نشریه در ۱۴ شهریور ۱۳۴۹ چاپ شد.پیش از انقلاب، کیهان ورزشی و دنیای ورزش مهم‌ترین نشریات ورزشی ایران بودند روند چاپ این نشریه به‌طور کامل و بعد از چهل و هشت سال در سال ۱۳۹۷ متوقف شد. 

سال ها سال قبل "بیژن رفیعی" که دبیر ورزش و یک بسکتبالیست طراز اول بود با همکاران اولیه شادروانان حسین حصاری، جباری، جعفر دهقان و دو عکاس پرتلاش یونس علیشیری و علی کاوه مجله خوش آب ورنگ و متفاوت به نام "دنیای ورزش" را به دنیای ورزش ارائه نمودند.

کم کم تعدادی دیگر از جمله  زنده یاد پرویز زاهدی هم اضافه و مجله با استقبال غیره منتظره ای از سوی ورزش دوستان مواجه و روز به روز تیراژ آن بالا رفت.

5740191

منتقدان می گفتند این مجله را به خاطر رنگ وآبش می خرند و رنگین نامه ای بیش نیست، اما کیهان ورزشی هم مجبور شد تا لباس رنگی بپوشد، چهره و سبکش را عوض کرد اما همچنان اقبال ورزشدوستان به دنیای ورزش بیشتر بود و ثابت کرد که فقط یک رنگین نامه نیست.

دنیای ورزش،هیئت تحریریه جمع و جوری داشت که جمعاً کمتر از ده نفر می‌شد اما تعصب و تلاش در کنار صمیمیت و رفاقت جمعی، این مجله را موفق و پر تیراژ معرفی کرده بود.

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر