کد خبر: 154345
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

ساخت آپارتمان برای افراد کم درآمد در لویزان متوقف شد/ اراضی لویزان مسترد می شود

طرف سرگرد جلود نخست وزیر لیبی ترور امام موسی صدر اعلام شد و اینکه این ترور بدست صهیونیستها و استعمارگران صورت گرفته است. او این سخنان را در مراسم بزرگداشت شهید مطهری در قم بیان کرده است که تیتر یک کیهان در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ شده است. کیهان خبر داده که میلیونها تن در سوگواری ترور استاد شهید شرکت کردند و ۸ نفر به اتهام ترور آیت الله مطهری دستگیر شدند. کیهان در خبری دیگر از مرگ حسینی بازجوی معروف ساواک خبر داده و همچنین از قول رئیس کل بانک مرکزی آورده است که در صورت برگردانیدن سرمایه ها، سرمایه داران فراری تضمین جانی و مالی می شوند. در ضمن در تیتری دیگر مقررات رسمی شدن ۸۳ هزار کارمند هم اعلام شده است. به صفحه آخر روزنامه می رویم به خبری در رابطه با فراهم شدن استرداد اراضی لویزان برمی خوریم که متن این خبر را در دیدبان تاریخ می خوانیم

ساخت آپارتمان برای افراد کم درآمد در لویزان متوقف شد/  اراضی لویزان مسترد می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ از طرف سرگرد جلود نخست وزیر لیبی ترور امام موسی صدر اعلام شد و اینکه این ترور بدست صهیونیستها و استعمارگران صورت گرفته است. او این سخنان را در مراسم بزرگداشت شهید مطهری در قم بیان کرده است که تیتر یک کیهان در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ شده است. کیهان خبر داده که میلیونها تن در سوگواری ترور استاد شهید شرکت کردند و ۸ نفر به اتهام ترور آیت الله مطهری دستگیر شدند. کیهان در خبری دیگر از مرگ حسینی بازجوی معروف ساواک خبر داده و همچنین از قول رئیس کل بانک مرکزی آورده است که در صورت برگردانیدن سرمایه ها، سرمایه داران فراری تضمین جانی و مالی می شوند. در ضمن در تیتری دیگر مقررات رسمی شدن ۸۳ هزار کارمند هم اعلام شده است. به صفحه آخر روزنامه می رویم به خبری در رابطه با فراهم شدن استرداد اراضی لویزان برمی خوریم که متن این خبر را در گزارش امروز دیدبان تاریخ می خوانیم.

IMG_20230505_110627_105

مقدمات استرداد اراضی لویزان به صاحبان آنها فراهم شده است. برای تهیه طرح لویزان حدود ۲۷۰ میلیون ریال به مهندس مشاور فرمانفرمائیان در زمان نخست وزیری هویدا پرداخت شده است. بر اساس این طرح قرار بود ۳۳ میلیون متر مربع از اراضی لویزان بتدریج از صاحبان آنها خریداری شود.

اراضی لویزان اکثرا متعلق به افراد کم درآمد است که مالک قطعات کوچک می باشند. خرید اراضی لویزان موجب اعتراض خریداران شد بطوریکه چند بار خرید اراضی متوقف گردید. بعلت اعتراض خریداران اجرای این طرح متوقف گردید و قرار است بر اساس همین‌ پیشنهاد زمینها به صاحبان آنها پس داده شود.

IMG_20230505_110626_949

برای اجرای این طرح شرکتی با مشارکت بخش خصوصی و دولتی تشکیل شده که گروهی از افراد منتفذ منجمله عبدالمجید اعلم، مقاطعه کار معروف در آن عضویت دارند. این شرکت قصد داشت اراضی مردم را از آنها خریداری کند و آپارتمانهای متوسط و گرانقیمت بسازد.

اراضی لویزان از شمال جاده ۴۵ متری سید خندان شروع میشود و تا دامنه های البرز ادامه می یابد. برای استرداد این اراضی به مردم دولت ابتدا زمینهای خریداری شده از طرف شرکتهای بخش خصوصی را می خرد پس از آنکه کلا دولت مالک شرکت شد بتدریج از صاحبان اراضی دعوت می شود که برای استرداد زمین خود به دولت مراجعه کنند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر