کد خبر: 155170
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۵۸؛

نگرانی فرانسه از احتمال لغو قراردادهای اقتصادی با ایران

کیهان در دومین شماره جدیدش پس از اخراج چندین نفر از کادر قدیمی آن که ضدانقلاب نامیده شده بودند به تاریخ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ تیتر و عکس یک خود را به دیدار دیشب کارگران و کارکنان این روزنامه با امام خمینی در قم اختصاص داده است. رهبر انقلاب در این دیدار گفته اند امیدوارم روزنامه‌ را خودتان اداره کنید و مطبوعات باید آنچه را که ملت می خواهند بنویسند. تبریکات و استقبال از کیهان مردمی نیز کماکان ادامه دارد و این روزنامه در پیامی که در نیم تای پایین صفحه یک منتشر شده از همکاران ملی تحریریه برای ادامه همکاری در انتشار دعوت کرده است.

نگرانی فرانسه از احتمال لغو قراردادهای اقتصادی با ایران

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ کیهان در دومین شماره جدیدش پس از اخراج چندین نفر از کادر قدیمی آن که ضدانقلاب نامیده شده بودند به تاریخ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۵۸ تیتر و عکس یک خود را به دیدار دیشب کارگران و کارکنان این روزنامه با امام خمینی در قم اختصاص داده است. رهبر انقلاب در این دیدار گفته اند امیدوارم روزنامه‌ را خودتان اداره کنید و مطبوعات باید آنچه را که ملت می خواهند بنویسند. تبریکات و استقبال از کیهان مردمی نیز کماکان ادامه دارد و این روزنامه در پیامی که در نیم تای پایین صفحه یک منتشر شده از همکاران ملی تحریریه برای ادامه همکاری در انتشار دعوت کرده است. روزنامه را که اکنون صفحاتش کمتر شده ورق زده به صفحه آخر می رویم ستون ایران و رادیوهای خارج و خبری راجع به نگرانی فرانسه از احتمال لغو قراردادهای اقتصادی با ایران را بازتاب داده است که متن کامل این خبر به شرح زیر می باشد؛

photo_2023-05-15_16-23-14

رادیو لندن؛ گزارشات رسیده از پاریس حاکیست که دولت ایران مشغول بررسی قرارداد خود با شرکت فرانسوی و پیمانکار طراح پروژه مترو تهران است. دیروز مقامات شرکت پیمانکار فرانسوی در پاریس به این مطلب اشاره کردند که هنوز رسما از طرف دولت ایران نامه ای که حاکی از تغییر روش دولت در رابطه با قرارداد مربوط باشد دریافت نکرده اند. ولی از گزارشهای رسیده چنین پیداست که شرکت مذکور نامه ای دریافت داشته است و در آن مقامات ایرانی خواستار توقف عملیات طرح ریزی و ساختمانی آن شده اند. مقامات فرانسوی معتقدند که بعید بنظر می رسد ایران طرح مذکور را بطور کلی لغو نماید. ولی نگرانی که در محافل اقتصادی فرانسه نسبت به آینده قراردادهای اقتصادی وصنعتی شان با ایران وجود دارد تنها به مساله طرح شبکه راه آهن زیرزمینی تهران خلاصه نمی شود.

photo_2023-05-15_16-23-15

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر